A primary school 2nd grade gifted student`s motivation in learning English as a second language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilkokul ikinci sınıfta okuyan üstün zekalı bir öğrencinin ikinci dil olarak İngilizce öğrenmedeki motivasyonunun incelenmesi ve katılımcı öğrencinin üstün zekâlı olma özelliğinin, onun İngilizce öğrenme motivasyonu üzerindeki etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır.Tezin konularıyla ilgili kapsamlı bir literatür taramasından sonra, bu çalışmada nitel örnek olay metodu kullanılmıştır. Avcılar Rehberlik ve Araştırma Merkezinde uygulanan WISC-R Test'iyle üstün potansiyelli tanısı konulan katılımcı öğrenci, okul müdürünün ve İngilizce öğretmenlerinin izniyle, 2013-2014 eğitim öğretim yılının birinci ve ikinci dönemleri boyunca İngilizce derslerinde gözlemlenmiştir. Bu araştırma yaşam hikayesi röportajları, yarı yapılandırılmış görüşmeler, resmi olmayan konuşmalar, uzun bir gözlem süreci ve günlük notlar ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma ve anket sorularının çoğu üstün potansiyelli öğrencilerin özellikleri dikkate alınarak hazırlanmış ve gözlem sürecinde şekillenmiştir. Katılımcı öğrencinin sınıf dışı verilen okuma, yazma, konuşma ve dinleme ödevleri gibi görevleri yerine getirme motivasyon ve istekliliği de çalışmanın veri toplama süreci için incelenmiştir.Uzun bir gözlem sürecinden sonra bulgular çoklu bakış açısıyla değerlendirilmiştir.Anketlere verilen yanıtlar ve katılımcı öğrencinin İngilizce öğretmeninin, öğrencinin dersteki motivasyonu ve gelişimiyle ilgili yorumları,öğrencinin üstün potansiyelli olma özelliğinin, onun İngilizce eğitimine karşı tutumlarının ve motivasyonun üzerindeki etkisini keşfetmek için değerlendirilmiştir. Çalışma bulguları katılımcının üstün zekâlı olma özelliklerinin onun İngilizce öğrenme performansında da etkili olduğunu göstermektedir.Araştırma bulguları aynı zamanda aktivite türü ve katılımcının motivasyonu arasında güçlü bir ilişki olduğunu açığa çıkarmıştır.Anahtar Kelimeler: Üstün Zekalı Öğrenci, Motivasyon The purpose of this study was to gain insight from a student who was identified as gifted, to understand her motivation in regards to learning English and to determine if her gifted characteristics affect her motivation in her English language learning process.After a comprehensive literature review on the thesis questions, qualitative case study methodology was used. The participant identified as gifted with the WISC-R Test conducted at İstanbul Avcılar Counseling and Research Center, was observed in her English lessons with the permission of the school principle and her English teachers during the first and second semesters of the 2013-2014 educational years. This inquiry was employed with self-completion questionnaires, life story interviews, semi-structured interviews, informal talks, a long duration of classroom observations and diary notes as data collection tools. Most of the research and questionnaire questions about motivation were prepared considering the characteristics of gifted students and were shaped during the observation process.The student's motivation and willingness in performing the given tasks outside of the classroom like doing her reading, writing, speaking and listening homework were also examined for the data collection process of this study. After a long observation process the findings were evaluated from multiple perspectives by referring to the literature review of this study.The findings indicate that the participant's characteristics of being a gifted learner are reflected in her English learning performance. The research has also revealed that there is a strong relationship between the activity types and the participant's motivation.Keywords: Gifted Student and Motivation
Collections