Show simple item record

dc.contributor.advisorVatanartıran, Sinem
dc.contributor.authorTamer, Nurseli
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:43Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591964
dc.description.abstractSiber zorbalık son yıllarda birçok araştırmaya konu olan bir zorbalık türüdür. Araştırmalar teknolojinin gelişimi ve gençlerin internet kullanımının artmasına paralel olarak bu tür zorbalığa maruz kalan ve zorbalık yapan gençlerin sayısının arttığı göstermektedir. Dolayısıyla siber zorbalık üzerinde önlem ve uygulamaların geliştirilmesi ve devletin eğitim politikaları ile de desteklenmesi gerekmektedir. Çalışma kapsamında teknolojik zorbalığa maruz kalan ergenlerin, teknolojik zorbalık yapma davranışları ve zorbaların zorbalığa maruz kalıp kalmadıkları araştırılmıştır. Zorbalığın önlenmesinde farkındalığın geliştirilmesi için bir teknolojik zorbalık farkındalık eğitimi örneği çalışılmış ve uygulanmıştır. Çalışmada karma desen kullanılmıştır. Ayas ve Horzum (2010)'un Sanal Zorba/Kurban ölçeği ile tarama yapılmış, verilerin analizi sonrasında müdahale amaçlı eğitim programı planlanmıştır. Teknolojik zorbalık farkındalık eğitiminin etkinliği ise açık uçlu sorular içeren bir değerlendirme ile analiz edilmiştir. İçerik analizi ile veriler kategorize edilmiştir.Çalışmada siber zorbalık ve sanal zorbalık terimleri genellenerek her türlü teknolojik gerecin kullanılması anlamında teknolojik zorbalık olarak nitelenmiştir. Araştırmacı sanal ortamda her türlü teknolojik gereç kullanılarak kişilik hak ve özgürlüklerini kısıtlayıcı davranışlar bütününü teknolojik zorbalık olarak tanımlamıştır. Çalışmanın temel amacı ergenler arasında farkındalığın oluşturulması, gelişmesi ve zorbalığın önlenebilmesi adına bir örnek teşkil etmesi yönündedir ki sonuçlar da literatürdeki diğer araştırmaları destekler bulgular ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: Siber, Sanal, Zorbalık, Teknoloji
dc.description.abstractIn recent decades cyberbullying, a kind of bullying, is the subject of many research studies. Research shows that technological development in parallel with the use of internet has resulted in increased cyber victims and cyber bullies. Therefore, the education policy should support the cyberbully prevention measures and interventions. The research consisted of technological bully victims, bullying behaviors, and bullies' exposure to bullies. The quantitative research findings are in concurrence with other researches in the field. Researcher designed and applied a technological bullying prevention intervention. The main purpose of this research is to sample an intervention to raise awareness for the teenagers, which needs evolving. It is the humble desire that the study will be another step to further developments of the technological bullying prevention programs.In this study, a limitation on the personal rights and freedom by any technological equipment at the cyber environment is defined as technological bullying. Cyber bullying or virtual bullying by use of high tech equipment is considered as technological bullying.Keywords: Cyber, Bullying, Technologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErgenlerin teknolojik zorbalık algıları ve buna yönelik teknolojik zorbalık farkındalığı eğitimi: Pilot uygulama
dc.title.alternativeAdolescent's perception of bullying and an example of increasing awareness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim İletişimi ve Planlaması Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.identifier.yokid10040823
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383894
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess