Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin çokkültürlü eğitime karşı algısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, çokkültürlü eğitim hakkında, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin algılarını incelemektir. Araştırma nicel ve nitel yöntemlerin beraber kullanıldığı karma metot tasarımına uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sorularına cevap vermek amacıyla Çokkültürlü Eğitim Algı Ölçeği geliştirilmiştir. Bu ölçek seçilen örneklem dâhilinde 420 katılımcıya uygulanmıştır.Çokkültürlü Eğitim Algı Ölçeği'nin güvenirliği için Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı hesaplanmış ve bu katsayı .90 olarak bulunmuştur. Elde edilen katsayı ölçeğin güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. Ölçeğin yapı geçerliliği 420 katılımcıdan elde edilen verilerle yapılan faktör analizi ile belirlenmiştir. Verilerin ve örneklemin faktör analizi için uygun olup olmadığını belirtmek için Kaiser- Meyer Olkin (KMO) testi uygulanmıştır ve KMO katsayısı .95 bulunmuştur. Yapılan faktör analizi sonucunda ölçekteki 20 maddenin tek boyutu için varyansın %44'ünü açıkladığı tespit edilmiştir. Sorulan açık uçlu sorular içerik analizi yöntemi ile derinlemesine analiz edilmiş, yorumlanmış ve değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeler sonucunda okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin çokkültürlü eğitime karşı algılarının yüksek düzeyde olumlu olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Çokkültürlülük, Çokkültürlü Eğitim, Okul Yöneticilerinin Algıları, Öğretmenlerin Algıları. The aim of this research is to investigate the perception of school administrators and teachers who work at primary and secondary school about the multicultural education. This research was carried out according to the mixed method in which quantitive and qualitative techniques were used together. In order to answer the research questions, multicultural education scale was developed. This scale was applied to 420 participants with the chosen samples. Firstly, Cronbach Alpha Internal Consistency coefficient was calculated for the reliability of Multicultural Education Perception Scale and then this coefficient was found as 90. The obtained coefficient has shown that the scale is a reliable measurement. The Construct Validity of measurement was determined with the factor analyze which was made with the data obtained from 420 participants. Kaiser Meyer Olkin was applied to indicate whether the data and the sample are convenient to the factor analyze or not and then KMO coefficient was found as 95. At the end of the factor analyze, it was determined that the variance explains % 44 percent for one dimension of 20 questions in scale. Asked open-ended questions was surveyed in detailed, interpreted and evaluated by the way of content analyze method. At the end of those evaluations, it was understood that the school administrators and teachers have a high positive perception about the multicultural education. Key Words: multiculturalism , multicultural education, the perception of school administrators, the perception of teachers.
Collections