Okullarda serbest kıyafet uygulamasına ilişkin yöneticilerin bakış açısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, resmi devlet okullarında öğrenci kıyafetlerinin serbest kıyafet veya tek tip kıyafet olarak uygulamasına yönelik okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemek, elde edilen bulgularla orta öğretim okullarında 2012 yılından itibaren uygulanan kıyafet serbestliğine yönelik yapılan tartışmalara, eğitimcilerin algılarına tercüman ve yol gösterici olabilmektir. Türkiye'de okul kıyafetlerine ve serbest kıyafet uygulamalarına ilişkin çok sınırlı sayıda çalışmaya rastlanmaktadır. Bu çalışma, aynı zamanda bir alan ve literatür araştırmasıdır. Ülkemizde okul kıyafetlerine yönelik ilk etkilerin batı eksenli ve dini gelenekli şekillendirici etkiler olduğu tespiti yapılmıştır. Batı dünyasında tek tip veya serbest kıyafet uygulaması konusunda farklı görüşler ve farklı uygulamalar söz konusudur. Her iki uygulamayı da ciddi şekilde savunan görüşler mevcuttur ve hala tartışılmaktadır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. İstanbul ili Bakırköy ilçesinde okul müdürü olarak görev yapan 28 eğitimcinin düşünceleri görüşme formu yoluyla ortaya konmuştur. Eğitimcilerin çoğunlukla belirli esnekliği bulunan okul kıyafetinin olması gerektiği yönünde velilerle aynı düşüncede oldukları, okul kıyafet düzeni ile ilgili karar sürecinin dışında bırakıldıkları düşüncesinde oldukları ve bunun da olumsuz bir algıya neden olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Kılık Kıyafet, Serbest Kıyafet, Eğitimciler, Okullarda Kıyafet This study aims to define the perspectives of educators about the applications of uniforms or casual clothing in public schools, to guide and lead to the perspectives of educators , to the discussions on the new dress code of casual clothing policy which is being applied in middle schools since 2012. The studies on the schools' dress code and casual clothing applications are very limited. This study is a field and literature research. It was ascertained that the early effects were western based and religious traditional structural effects. It is acknowledged that various ideas and applications have occurred in uniform or casual dress code applications in western – World. There are views which support both applications and they are still discussed. A qualitative research method was used in this study. The thoughts of 28 educators who Works as school administrators in Bakırköy were revealed through interview forms. It was found that the educators mostly agree with the parents who support the school uniform policy which has some kind of flexibility. They also agree with the idea that they were left out of the decision making process about the school dress code policy and they caused to a negative perception.Key words: Dress code, Casual Clothing, Educators, Dress code Policy at schools.
Collections