Yabancı dil öğretiminde (Almanca) dijital hikaye anlatım yönteminin araştırılması: Lise öğrencileriyle eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişmiş ülkelerde yabancı dil eğitimine yönelik çalışmaların fazlalığı gözlemlenmektedir. Ülkemizde de bu konuda çalışmalar yapılmakta ve bunun sonucunda da yabancı dili öğretme yöntemlerinin hangisinden yararlanılması gerektiği konusunda tartışmalar bulunmaktadır. Günümüz öğrencisinin dijital teknoloji ile iç içe olduğu aşikardır. Bunun sonucunda öğrencilere bilgi sunma konusunda teknolojiden yararlanılması kaçınılmaz bir gerçektir. Birey bilginin sunulması ve onun öğrenilmesinden daha fazlasını ister duruma gelmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda kişi kendi öğrenebilir, öğrendiklerini uygulayabilir, hatta kendine özgü şeyler oluşturabilir. Türkiyede ve dünyada özellikle Almanca dil eğitimi ve dijital teknoloji ilişkisi üzerinde yapılan araştırmaların azlığı göze çarpmaktadır. Bu araştırma bilimsel çerçevede bu alana ışık tutmaktadır.Web 2.0 araçları, eğitimde önemli yer teşkil eder. Bunlardan biri de dijital hikaye anlatım araçlarıdır. Kişi kendi hikayesini oluşturabilir ve hatta bu hikayesini dijital olarak sunabilir. İşte bu doğrultuda digital storytelling yani dijital hikaye anlatımı yöntemi son yıllarda ortaya çıkan yeni bir öğrenme metodu olarak ortaya çıkmıştır. Bu yöntem ile ilgili çeşitli araştırmalar yapılmaya başlanmıştır.Araştırma soruları çerçevesinde elde edilen veriler ve bulgular detaylı bir şekilde yorumlanmıştır. Verilerin ve bulguların ışığında bu yöntemin öğrencilerin motivasyonlarını arttırdığı, teknik ve yabancı dil bilgilerini geliştirdiği, öğretmen ve arkadaş geri bildirimlerinin çok etkili olduğu sonuçlarına varılmıştır. Bu araştırma dijital hikaye yönteminin rahatlıkla Türkiye'de uygulanabileceğine ve yabancı dil eğitimine katkı sunacağını göstermiştir. Dijital hikaye anlatımı üzerine yapılan eylem araştırmasının sonuçları doğrultusunda öneriler sunulmuştur. Öğretmenler dijital hikaye yöntemini kullanmalı, öğrencilere farklı yöntemler sunmalı ve onların teknik ve dil bilgilerini geliştirecek çalışmalarda bulunmalıdır. Öğrenci ile fikir alışverişinde bulunarak öğrencinin fikirlerine değer verildiği hissini yansıtmalıdır. Yaptıran değil rehber olarak öğrencilerin bilgi birikimlerini arttırmaya çabalamalı, sürekli dönütler vererek öğrencilerin çalışma ve projelerine katkı sunmalıdır. Anahtar Kelimeler: Dijital Hikaye Anlatımı, Yabancı Dil Eğitimi, Teknoloji The new generation of students are called digital natives. They grow up with technology, and therefore, it is inevitable not to integrate technology into education. With the affordances of technology and especially Web 2.0 tools, learning and teaching can become student-centered and active. Anytime and anywhere can learners investigate, learn, create and share knowledge and artifiacts with each other easily and rapidly. One example of these Web 2.0. tools is digital storytelling programs. People can create their own digital stories and share them online. In fact, digital storytelling has also emerged as a new learning method. Various studies have been undertaken with respect to this method. However, very few of these studies focused on language teaching, and hardly one investigating especially German as a foreign language. In addition, in Turkey, no study has been found focusing on the use of digital technology for teaching German as a foreign language. Therefore, this study is significant in that it fills this gap in literature. In this qualitative case study, the digital storytelling method was investigated in German foreign language classes in a high school in Southeastern region of Turkey. The data were collected through surveys, interviews, and analysis of documents (digital stories). The findings obtained by research questions were presented in detail. The results indicated that the digital storytelling method increased students' motivation, improved both their multimedia and computer skills, and knowledge of foreign language. It also proved to be an effective way of providing teacher and pair feedback. In short, this study underlined that digital storytelling method can easily be applied in Turkey and can contribute much to foreign language education. Recommendations for teachers, teacher trainers as well as researhers have been presented. Teachers should be encouraged to use the method of digital storytelling, and should contribute to studies and projects of their students by giving continuous and constructive feedback. Instead of being the one who commands, teachers should be a facilitator and a guidewho strive to mediate student learning and knowledge contruction. Keywords: Digital Storytelling, Foreign Language Education, Technology
Collections