An evaluation of master`s program in English language teaching at a Turkish university
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İstanbul'da bir vakıf üniversitesinin Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ndeki İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans programını değerlendirmektir. Çalışma, temel olarak, öğrencilerin programa katılmadaki önceliklerini araştırmakta ve öğrenci, öğretim üyeleri ve program koordinatörünün; program içeriği, öğretim, kaynaklar, beklenen kazanımlar ve programda öğretim görevlisinin rolüne dair algılarını incelemektedir. Bunun yanında, programın geliştirilmesine yönelik çıkarımlar yapabilmek için, programın güçlü ve zayıf yönleri de ele alınmıştır. Bu çalışmaya; elli öğrenci, beş öğretim üyesi ve bir program koordinatörü katılmıştır. Nicel veriler öğrencilere uygulanan bir anket ve metaforlar aracılığıyla toplanırken, nitel veriler tüm katılımcı grupları tarafından yazılan yansıtıcı metinlerden alınmıştır. Çalışmanın bulguları; bu programın, öğretim üyeleri, içerik ve profesyonel gelişime katkı gibi güçlü yönlerinin yanısıra, seçmeli derslerin sınırlı olması ve dersler arasındaki ders yükü farklılıkları gibi, var olan programın tekrar düzenlenmesinde göz önüne alınması gereken noktaları da olduğunu ortaya koymuştur. The purpose of this study is to evaluate the ELT master program offered by the Graduate School of Educational Sciences at a foundation (non-profit private) university in Istanbul, Turkey. It basically investigates the students' preferences about joining the master program and analyzes the perceptions of the students, instructors and program coordinator about the nature of the program regarding content, instruction, resources and expected outcomes as well as the role of instructors. Besides, the side effects (strengths and weaknesses) of the program were also examined to draw implications for improvement of it. Fifty students, five instructors and one program coordinator participated in this study. The quantitative data were obtained through a questionnaire administered to the students and metaphors while the qualitative data were gathered from reflective essays written by all participating groups. The findings of the study showed that certain aspects of the program such as instructors, content and contribution to professional development were found to be quite satisfactory although there are some weak aspects like range of elective courses and balance between course loads that should be considered for the redesign of the existing program.
Collections