The needs of K1 - 4 English language teachers for the design of an in - service teacher training program
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı K1-4 İngilizce öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarını gelecekte tasarlanabilecek bir hizmetiçi eğitim programı için saptamaktır. Önceden yapılan çalışmaların ışığında, bu çalışma K1-4 İngilizce öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerinin adaptasyonu, dil becerilerinin vurgulanması, teknolojinin kullanımı, sınıf ortamı, öğretimde uygulamalar ve material geliştirme üzerine kendilerine has ihtiyaçlarını belirlemeyi ve böylece bir hizmetiçi eğitim programının tasarımına temel oluşturmayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğretmenlerin öğrettikleri düzeye göre ihtiyaçlarındaki farklılıklar da araştırılmıştır. Çalışmaya 60 öğretmen katılmıştır. Veriler, çeşitleme yaklaşımı kullanılarak katılımcı öğretmenlere uygulanan anketlerden, onlarla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve tuttukları öğretmen günlüklerinden toplanmıştır. Çalışmanın bulguları materyal geliştirme hariç belirtilen tüm alanlarda öğretmenlerin hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarının yüksek olduğunu ve yalnızca K1 ile K2,K3 ve K4 İngilizce öğretmenlerinin teknolojinin kullanımı konusundaki hizmetiçi eğitim ihtiyaçlarında önemli bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu verilerin ışığında, gelecek eğitim-öğretim yılında K1-4 İngilizce öğretmenlerine belirlenen ihtiyaçları doğrultusunda bir hizmetiçi eğitim programı tasarlanması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Hizmetiçi Öğretmen Eğitim Programları, K1-4 Düzeyi İngilizceÖğretmenleri, Öğretmen İhtiyaçları, Program Geliştirme, Mesleki Gelişim The purpose of this study is to investigate the needs of K1-4 English language teachers in relation to the design of an in-service teacher training program. Under the light of former studies and literature, this study attempts to explore specific needs of K1-4 English language teachers on the six aspects namely, adaptation of teaching methods, emphasis on language skills, utilization of technology, classroom environment, instructional practices and material development which will serve as basis for the design of an in-service teacher training program. The difference between the needs of teachers based on the grade levels they teach is also investigated. A sample of 60 K1-4 teachers participated in the study. Data were collected through a triangulated approach, in which questionnaires, semi-structured interviews and teacher diaries were administered to the participating teachers. The findings of the study revealed that K1-4 English language teachers are in a high need of an in-service training program designed according to the predefined aspects except material development, and that there is only a significant difference between the needs of K1 teachers and K2, K3 and K4 teachers in relation to the aspect of utilization of technology. In the light of these data, it is recommended that an in-service training program should be designed for the K1-4 English language teachers based on their needs for the following academic years.Keywords: In-service Teacher Education Programs, K1-4 English Language Teachers,Teachers' Needs, Program Design, Professional Development
Collections