Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ev ödevi ile sınıf içi etkinliklerin yer değiştirmesi olarak bilinen ve öğrenciyi öğrenme sürecinde aktif hale getirdiği belirtilen `Ters-yüz` eğitim modelinin kullanımının Türk eğitim sisteminde nasıl uygulanabileceği tartışılmış ve sistem tanımına uygun şekilde kullanan bir okulda vaka çalışması yapılmıştır. Araştırmada, modelin kullanılma süreci, uygulandığı okula etkisi, öğrenme ve öğrenciye olan etkileri araştırılmış, elde edilen verilerle Türk eğitim sisteminde yer alan başka okullarda da kullanılabilirliği ve eğitim sistemini iyileştirici bir model olup olmadığı tartışılmıştır.Araştırmada sonuç olarak, ters-yüz sınıf modelinin uygulanması süreci kapsamında modeli öğrenmeye ilişkin araştırmaların yapılması, ders materyallerinin hazırlanması ve öğrenciye sunulması gibi durumlarda öğretmenin iş yükünün arttığı, ancak öğrencilerin öğrenme sürecinde daha aktif rol oynamaları, kendi bireysel öğrenme sorumluluklarını almaları ve sıkıcı bulduğu ev ödevleri sürecinin dönüştürülmesiyle sınıf içi aktivitelere daha fazla zaman ayırmalarına olanak sağladığı için modelin kabul görüldüğü ve öğrenci başarısına önemli ölçüde katkı sağladığı bilgisine ulaşılmıştır. Bu bilgiler kapsamında araştırmanın, model hakkında bilgilerin sunulması ve sürecin planlanması aşamasında modeli sınıflarında uygulamak isteyen öğretmenlere yol gösterici nitelikte olduğuna inanılmaktadır.Anahtar Kelimeler: Ters-yüz Sınıf, Harmanlanmış Öğrenme, Eğitim Teknolojisi, Ev Ödevi This study is aimed at providing suggestions by discussing the implementation of 'flipped classroom' model that is known as flipping homework with in class activities and believed to make the student more active during the process of learning. This research was conducted on how this model can be implemented to the Turkish Education System. Within the context of this study, the process of using this model and its impact on the implemented school and the learning of participating students. Also, there has been a discussion as to whether this is a good model to be used to and whether it is feasible to use it in other schools which are running under the Turkish Educational System.It has emerged that, flipped classroom model has given the chosen school a good reputation, and the process of implementing the model was done by making students watch the video lecture and by making them answer the questions in the lecture follow-up sheets and by the approach of the teacher to the class as a discussion of the subject headlines, spending two hours of the class with activities. Although flipped classroom model increased the workload of the teacher, having students taking responsibility in the learning process and giving more time to in class activities caused this model fully contributed to the success of the student a great deal. Research is believed to have provided a guideline about planning the process, help to those teachers who would like to implement this model in their classrooms.Keywords: Flipped Classroom, Blended Learning, Educational Technology, Homework
Collections