Aiding speaking proficiency in young adult learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dilde konuşabilmenın dört dil becerisi arasında en zorlayıcı olarak kabul edilmesi konuşmanın karmaşık bir anlam yapılandırma süreci gerektirmesinden kaynaklanmaktadır. Hem İngilizce eğitim veren üniversitelerin hazırlık sınıfını geçmek için ön şart olan Yeterlik ya da uluslararası geçerliliği olan TOEFL, IELTS gibi sınavların parçası olması hem de iş pazarında adayları avantajlı konuma getirmesi dolayısıyla Türkiye'de yabancı dilde konuşma becerisinin geliştirilmesine son zamanlarda oldukça fazla önem verilmektedir. Bu şartlar altında, bu çalışma, Bahçeşehir Üniversitesi Hazırlık Okulu'nda genç yetişkin öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerinin gelişmesine yardımcı olan eğitici materyal ve metodların yanısıra duygusal faktörler ve hata düzeltme tekniklerini incelemektedir.Bu nitel örnek olay incelemesi, öğrenci bakış açısından genç yetişkinlerin yabancı dilde konuşma becerilerinin geliştirilmesinde, konuşma becerisinin yazma, dinleme ve okuma becerileriyle ilişkisi de dikkate alınarak, duygusal faktörler, hata düzeltme teknikleri ve eğitici-öğretici metod ve materyaller açısından yabancı dil okutmanlarının rolünun kapsamlı olarak analiz etmeyi amaçlamaktadır.Anahtar Kelimeler: Konuşma Yeterliği, Yetişkin Öğrenciler, Hazırlık Okulu Speaking in a second language (L2) being acknowledged as the most challenging of the four skills gives the fact that it entails a complex process of constructing meaning (Celce-Murcia&Olshtain, 2000). The skill has been gaining intense focus in Turkey not only because it is a constituent of the Proficiency Exams or International Exams like TOEFL or IELTS, university students are obliged to pass to start the Freshman Year but also due to the fact that enhancement of speaking proficiency equips the learners with an advantage in the job market.Under these circumstances, this study investigates the design of instructional materials, the teaching methodology and analysis of affective factors as well as error correction techniques that lead to enhanced speaking proficiency in young adult learners in Bahçeşehir University Prep School, İstanbul.This qualitative case study aims at thorough analysis of students' perceptions of the instructors' roles to increase speaking proficiency of the young adult learners. To specify, the research will shed light to the language instructors' role to increase young adult learners' speaking proficiency as far as the affective factors, error correction techniques, instructional methods and materials are concerned in relation of the skill integrated with Reading, Listening and Writing skills.Keywords: Speaking Proficiency, Adult Learners, Prep School
Collections