The role of culture in a young learner`s EFL context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, özel bir okulda 3. sınıfların İngilizce Yabancı Dil Öğretimi müfredatında global kültürün ve İngilizce konuşulan ülkelerin kültürlerinin nasıl entegre edildiğini araştırmaktır. Buna ek olarak, bu okul ortamında dil öğretiminde kültürün rolünü anlamak için, öğretmenlerin, velilerin, öğrencilerin ve yöneticilerin hedef kültüre olan tutumları incelenmiştir. Bu çalışma nitel bir araştırma olup, gözlem, doküman analizi, anket ve görüşmelerden toplanan verilerle yapılmıştır. Röportajlar idari kadro ile yapılmıştır öğretmenlere ve velilere de bir anket yapılmıştır.Sonuçlar bu özel okulun İngilizce müfredatında küresel kültürün entegrasyonuna büyük önem verdiğini göstermiştir. Yönetim ve öğretmen kadrosundan toplanan bilgi, dil öğretiminde kültürel elementleri de dahil etmeye yönelik olacak şekilde olumlu tavır sergilemiştir. Veli anketleri ebeveynlerin çoğunun kültürü yabancı dil öğrenmenin önemli bir parçası olarak kabul ettiklerini ortaya koymuştur. Öğrencilerle yapılan görüşmeler, öğrencilerin de yabancı dil kültürü öğrenmeye karşı olumlu algıları olduklarını gösterdi. Veri çeşitlemesi çalışmanın katılımcılarının dil eğitimi sürecine kültürel unsurların dahil olması gerektiğini ve öğrencilerin ve velilerin mevcut olan eğitim müfredatından memnun olduklarını ortaya çıkarmıştır. The overall purpose of this research is to investigate how the global cultures as well as the cultures of English speaking countries were integrated into the 3rd grade as a Foreign Language curriculum in a private school. In addition, to understand the role of culture in language teaching in this particular setting, perceptions of teachers, parents, students and administrators towards intercultural competence were investigated. The research is qualitative in nature and built on data collected by means of observation, document analysis, questionnaires and interviews. The interviews were conducted with administrative staff and students, and a survey was distributed among the teachers and parents. The results showed that this particular school setting gave high emphasis on integration of global culture in their English curriculum. The data collected from the teachers and the administration staff showed understanding of the importance of intercultural competence teaching. Parents' questionnaires revealed that the majority of parents consider culture to be an important part of foreign language learning. Students' interviews also showed their positive perceptions towards learning about foreign language culture. The triangulation of the data revealed that the participants of the study were in favor of cultural elements being included in the language studying process and the students and parents were satisfied with the current school curriculum.
Collections