The relationship between student attitudes towards English and teachers` technology use in EFL classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde öğrencinin öğrenmesini kolaylaştırmak amacıyla sınıfta teknoloji kullanımı hızla artmaktadır. Teknoloji kullanımı bazıları için olumlu bir durumken bazıları için öyle olmayabilir. Bu araştırma öğrencilerin İngilizceye karşı olan tutumları ile öğrencilerin değerlendirmesi ile öğretmenlerin teknoloji kullanımı arasında ilişki olup olmadığını araştırmaktadır. Araştırmanın katılımcıları özel bir üniversitenin İngilizce hazırlık sınıfında 2015 – 2016 akademik yılında eğitim görmekte olan öğrencilerden oluşmaktadır. Bu amaçla İngilizce öğrenmekte olan 116 öğrenciye kendi değerlendirmeleri ile öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarına karşı olan tutumlarını ve kendilerinin İngilizce öğrenimine karşı olan tutumlarını öğrenmek için tutum ölçekleri uygulanmıştır. Elde edilen veriler, öğrencilerin değerlendirmesi ile öğretmenlerin teknoloji kullanımı ve öğrencilerin İngilizceye karşı olan tutumu arasında genel ve alt boyutlarda anlamlı bir ilişki olup olmadığına bakılabilmesi amacı ile SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. Bulgular yaş, cinsiyet ve bölüm değişkenlerinin öğrencilerin İngilizceye karşı olan tutumlarında anlamlı bir rol oynadığını fakat öğrencilerin değerlendirmesi ile öğretmenlerin teknoloji kullanımında anlamlı bir rol oynamadığını göstermiştir. Buna rağmen, öğrencilerin İngilizceye karşı olan tutumları ve öğrencilerin değerlendirmesi ile öğretmenlerin teknoloji kullanımı arasında orta düzeyli bir korelasyon bulunmuştur. Technology use in language learning classroom has been developing rapidly in order to facilitate student learning. However, technology use could be a positive asset for some while for others it may not be so. This research investigates whether there is a correlation between students' attitudes towards English language learning and their attitudes toward teachers' technology use. The participants of this research consisted of students who were studying English as a foreign language at a private university's preparatory class in 2015 -2016 academic year. One hundred and sixteen English Language students responded to the survey conducted toward further understanding of the students' attitude towards their teachers' use of technology and students' attitudes towards English. Data were analyzed with SPSS 22 to determine the students' views on teachers' technology use and the student attitude toward learning English. It was determined that primarily the factor of age, gender and department played a significant role in students' attitude toward English. However, it was also found that the factor of age, gender and department, from the perspective of the students, did not play a key role in terms of students' view of teachers' technology use in the classroom. Results show evidence about the correlation between students' attitudes towards English and their perceptions of teachers' technology use in class.
Collections