Exploring the impact of teacher research as a form of teacher professional development: A collective case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenler geleneksel olarak sınıflarındaki belli pedagojik uygulamaları kullananteknisyenler gibi görülmektedirler. Uygulamalar, uzman eğitmenler ve öğretmeneğiticileri tarafından aktarıldığından çoğunlukla asla eleştirilmez. Ancak, artıkistedikleri gibi öğretmenler olma potansiyeli ve gücü geçmişten daha fazla sahipolarak görülmektedir. Profesyoneller olarak, öğretmenler varsayımlara dayalıkararlardan çok doğru yargılara dayanarak karar vermeleri beklenir. Öğretmenaraştırması, dünyadaki öğretmenlerin yararlandığı profesyonel gelişim modellerindenbiridir ve size bu tezde anlatacağım araştırmacıların kendi sınıflarında ortaya çıkanhikâyeleridir. Bu kolektif vaka çalışmasının amacı, öğretmen araştırması yapmanınüç okutmanın profesyonel gelişimine ve öğrencilere olan etkisini araştırmaktır.Çalışmanın sonucunda uzun süre öğretmen araştırması yapmanın öğretmenlerinöğretimlerinde pedagojik gelişimlere ve farkındalık artmasına ve özerklik fikrininolgunlaşmasına ve öğretmen-öğrenci birlikte öğrenme deneyimleri yaşamasına yolaçabileceği ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğretmen Araştırma, Eylem Araştırması, Öğretmen ProfesyonelGelişim, Sürekli Profesyonel Geliştirme. Traditionally, teachers have been seen as technicians who employ certain pedagogicpractices in their classrooms. Received practice was often never criticized as it waspassed down to them by educators and teacher trainers perceived as experts.However, teachers are now seen more than ever has having the power and potentialto become the teachers they have always dreamt of being. As professionals, teachersare expected to make decisions based not on assumptions, but on sound judgement.Teacher research is one form of professional development that teachers all over theworld are taking advantage of, and it is the stories of three teachers who evolved intoresearchers of their own classrooms that I share with you here. This collective casestudy aims to explore the impact that engagement in teacher research has had on theprofessional development of three English language instructors, and on their learners.The results showed that both novice and experienced teachers alike were able todevelop their pedagogic practice, increased self-efficacy, stronger awareness of theself and their learners, and an increase in self-agency.Keywords: Teacher Research, Action Research, Teacher Professional Development,Continuous Professional Development.
Collections