The perspectives of English as a Foreign Language (EFL) instructors on the use of mobile applications as educational tools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin mobil uygulamaların bir eğitim aracı olarak kullanılması hakkındaki bakış açılarını araştırmaktır. Türkiye'deki devlet ve vakıf üniversitelerinin hazırlık bölümlerinde 2015-2016 akademik yılında çalışan öğretmenler bu çalışmanın sahasını oluşturmuştur. Araştırmaya İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten 103 Türk ve yabancı öğretmen katılmıştır. Veriler internet üzerinden yapılan ve demografik, Likert-ölçekli ve açık uçlu soru olmak üzere üç kısımdan oluşan bir anket, sınıf gözlemleri ve mülakatlar ile toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, öğretmenlerin mobil uygulamaların eğitim aracı olarak kullanılması hakkında pozitif bakış açılarına sahip olduğunu açığa çıkarmıştır. Öğretmenler cep telefonlarını ve uygulamaları derslerinde kullanma konusunda isteklidir ve mobil teknolojideki eğitim ve yeniliklere açıktır. Öğretmenler mobil uygulamaların öğrenmeyi kolaylaştırdığına, interaktif öğrenme ortamı yarattığına ve yaygın dil öğrenme fırsatları sağladığına inanmaktadırlar. Dahası, öğretmenler mobil uygulamaları eğlenceli, meşgul edici, motive edici ve zaman kazandırıcı olarak algılamışlardır. Öğretmenler çoğunlukla küçük imtihanlar ve yarışma programları gibi aktiviteleri tercih etmişlerdir. Öğretmenler kendilerini mobil destekli dil öğrenimi aktiviteleri tasarlamada, öğretim tarzlarını buna adapte etmede ve bu aktiviteleri değerlendirmede yeterli bulmazken, bilgi ve iletişim okur yazarlığı ve mobil destekli dil öğrenimi aletlerini kullanmada yeterli gördüklerini düşünmüşlerdir. Öğretmenler internet bağlantı problemleri ve internet bağlantısının yavaşlığı gibi zorluklarla karşılaştıklarını ifade etmişlerdir. Bununla birlikte, öğretmenler, öğrencilerin cep telefonunu akademik amaçla kullanmadaki yetenek ve bilgi eksikliğinin ve mobil destekli yazılım ve aktivitelerin yetersizliğinin dikkate alınması gereken kısıtlamalar olduğunu belirtmişlerdir. The purpose of this study is to investigate the perspectives of English as a Foreign Language (EFL) instructors on the use of mobile applications as educational tools. Teachers working at state and foundation preparatory schools during 2015-2016 academic year in Turkey comprise the scope of the study. A sample of a 103 Turkish and foreign EFL instructors participated in the study. Data were obtained through an online survey with three parts consisting of a demographic survey, a Likert-scale survey, and an open-ended questions survey, classroom observations of 3 EFL instructors and interviews with those teachers. The overall findings of the study revealed that teachers had positive perspectives on the use of mobile applications as educational tools. Teachers were willing to make use of mobile phones and applications in their lessons and were open to training and innovations on the new developments on mobile technology. They believed that mobile applications facilitate learning, create interactive learning environments, and provide learners with ubiquitous language learning opportunities. Moreover, teachers perceived mobile applications as fun, engaging, motivating, and time saving. Teachers mostly preferred activities such as quizzes and game shows. They did not consider themselves as proficient in terms of designing Mobile Assisted Language Learning (MALL) activities, adapting teaching styles to MALL and evaluating MALL activities; however, they thought that they were proficient in ICT literacy and using MALL software tools. Teachers indicted that they face some challenges like the Internet connectivity problems and slow Internet speed. They also stated that students' lack of skill/knowledge to use mobile applications for academic purposes and lack of language learning mobile-based software and activities were among limitations that should be taken into consideration.
Collections