Educational leadership and change management: A case study on one to one laptop program implementation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma özel bir okuldaki bire bir dizüstü bilgisayar programının, uygulama sürecindeki değişim yönetimi uygulamalarını araştırmaktadır. Değişim yönetimi uygulamaları alt ölçekleri (Hechanova & Cementina-Olpoc, 2013) esas alınarak, sekiz öğretmen veya teknoloji liderinden mülakat yolu ile ve 32 öğretmenden anket yolu ile bilgi toplanmış ve bu bilgilerle hangi uygulamaların (a) Lider Desteği, (b) Değişim Takımı, (c) İletişim ve (d) Değişim Yönetimi alt başlıklarında çalıştığı araştırılmıştır. Sonuçlar yönetimdekilerin değişim sürecini, liderlik rollerini öğretmenler arasında dağıtarak ve teknoloji liderlerini güçlendirerek desteklediğini göstermektedir. Değişim sürecine öğretmen katılımını arttırmaya yönelik çabalar, belirsiz amaçlar ve liderler ile öğretmenler arasındaki etkisiz iletişimden dolayı gecikmiştir. Program etkinliğini ölçmede kullanılan öznel ölçeklerden dolayı oluşan öğretmenlerin teknoloji yeterlik düzeyleri konusundaki beklenti yokluğu, öğretmenler arasında teknoloji kullanımında dengesizlik oluşturmuştur. Sonuçlar, liderlik yeteneğine sahip kişilere daha fazla sorumluluk verilerek süreç içerisinde daha fazla etkin rol almalarının sağlanmasını ve çalışma ortamının öğretmenlere kendi kariyer gelişimleri için inisiyatif almaya teşvik edici olmasını önermektedir. Bu çalışma eğitim liderlerine bire bir laptop programını etkili bir şekilde uygulamaları için stratejiler ve akademisyenler için çalışma konuları tavsiye ederek sonlanmaktadır. This study explores change management practices of the 1:1 laptop program implementation at a private school. Based on four change management practice subscales (Hechanova & Cementina-Olpoc, 2013), interview data from eight teachers or technology leaders and survey data from 32 teachers were collected to investigate what practices work in terms of (a) Leadership Support, (b) Change Team, (c) Communication and (d) Management of Change. The results show that the key executives supported the change process via distributing the leadership among teachers and empowering technology leaders. Efforts to involve more teachers in the change process by the change teams were hindered due to unclear goals and ineffective communication between leaders and teachers. Lack of clear expectations of technology competency level from teachers due to subjective measures of program efficiency created imbalanced use of technology among teachers. The findings propose that natural leaders should be given responsibility to actively take part in the change process and work environment should foster teachers to take initiative for their own professional growth and also to share their knowledge. The paper concludes by suggesting strategies to implement the 1:1 laptop program effectively by educational leaders and areas of research for the academicians.
Collections