The role of using facebook in an EFL writing context and students` perceptions of it: A case study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma; (a) yabancı dil olarak İngilizce yazma dersinde öğrencilerin ne tür bilgisayar ortamlı akran bildirimlerinde bulunduklarını (b) öğrencilerin akranları tarafından sağlanan bilgisayar ortamlı geri bildirimleri düzeltmelerinde ne ölçüde kullandıklarını ve (c) örencilerin akran geri bildirimine ve yazma dersinde ders ortamı olarak Facebook kullanımına olan tutumlarını incelemeyi amaçlamıştır. Bu çalışmada öğrenciler iki farklı türde göreve Facebook kullanarak bilgisayar ortamında eşzamansız olarak akran geri bildiriminde bulunmuşlardır. Bu çalışmada veriler; mülakatlar, öğrencilerin ilk ve düzeltilmiş yazıları, öğretmen tarafından sağlanan ders materyalleri ve bilgisayar ortamında akran geribildirim yorumları ile elde edilmiştir. Veriler nitel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonuçları Facebook kullanımının öğrencileri fikir ve bilgilerini akranları ile paylaşımları konusunda cesaretlendirdiğini ve bilgi oluşumunda öğrencilere aktif bir rol yükleyen ortak çalışmaya dayalı öğrenme ortamı oluşturduğunu ortaya çıkarmıştır. Öğrenciler arasındaki etkileşim; öğrencilerin öğrenme süreçlerini kolaylaştıran ve öğrencileri daha iyi öğrenmeye teşvik eden ortak çalışma ortamı yaratmıştır. Çalışma başlamadan önce öğrenciler kelime ve söz dizimine yönelik geri bildirimleri en faydalı ve tercih edilen geri bildirim olarak gördüklerini belirtmişlerdi; ancak çalışma sürecide öğrenciler en çok dl bilgisine yönelik geri bildirimde bulunmuşlardır. Sonuçlar ayrıca öğrencilerin yazma dersinde Facebook kullanımına ve akran geri bildirimi alımına karşı olumlu önalgı ve algıları olduğunu; ve Facebook ders ortamında akranları ile kolay bir şekilde etkileşim ve ortak çalışma içerisinde olduklarını ortaya çıkarmıştır. This study was designed to investigate (a) what type of online peer feedback do participants provide in an EFL writing course (b) to what extent do participants use online peer feedback provided by their peers in their revisions (c) how they perceive peer feedback and the use of Facebook as the course platform in a writing class. The participants provided peer feedback on two different tasks using Facebook in online asynchronous environment. The data was collected through interviews, and documents namely students' first and second drafts, course materials provided by the teacher and students, and online peer feedback comments. The data was analyzed qualitatively. Results demonstrated that using Facebook encouraged students to share their ideas and knowledge with their peers, and created collaborative learning environment by making student active agents in the construction of knowledge. Interaction between students created a collaboration which facilitates student' learning process and promotes students to learn better. Before the study students stated that vocabulary and syntax oriented feedback was regarded as the most useful and preferred, however they mostly provided grammar oriented feedback during the study. The result also revealed that students had positive pre and post-perception of using Facebook in their writing course and getting peer feedback. Results demonstrated that they could easily interact and collaborate with their friends on the Facebook course platform with much ease.
Collections