Öğrencilerin fen bilimleri dersi deneylerini animasyonlaştırmasının akademik başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada öğrencilerin fen bilimleri dersindeki deneyleri kendileri animasyon haline getirerek tasarladıklarında öğrencilerin akademik başarı, derse yönelik motivasyon ve tutumlarındaki etkileri incelenmiştir. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden ön-test son-test kontrol gruplu model kullanılmış ve iki deney, bir kontrol grubu ile çalışılmıştır. Bu amaçla özel bir okuldaki 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi sesin yayılması ünitesindeki deneyler için deney I grubundaki öğrenciler tarafından bir tablet bilgisayar uygulaması olan Flipboom Cartoon ile sadece animasyon hazırlanmış, deney II grubunda deneyler önce sınıf içerisinde uygulanmış ve uygulanan deneyler öğrenciler tarafından aynı uygulama ile animasyonları hazırlanmıştır. Kontrol grubunda ise diğer bütün sınıflarda uygulandığı gibi yapılandırmacı yaklaşımla dersler işlenmiştir. Uygulama 3 hafta boyunca her hafta 4'er saat olacak şekilde 12 ders saati sürmüştür. Tüm gruplara akademik başarı testi, tutum ölçeği ve motivasyon ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen bulgular ANOVA ve bağımsız örneklem t-testi ve bağımlı örneklem t- testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ise öğrencilerin akademik başarı, motivasyon ve tutumlarında gruplar arasında deney I ve deney II grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu sonuca göre öğrencilerin fen bilimleri dersindeki deneyleri animasyon olarak tasarlamalarının deneyleri anlamalarında etkili olduğu ve derse yönelik motivasyonlarını ve tutumlarını artırdığı görülmüştür. . Özellikle fen bilimleri gibi öğrencilerin anlamakta zorlandıkları ve dolayısıyla motivasyonlarının ve tutumlarının düşük olduğu bir ders için tasarım odaklı ve teknoloji destekli uygulamaların gerçekleştirilmesinin öğrencilerde oluşturduğu olumlu etkiyi göstermesi açısından öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler ve veliler açısından değerli bir çalışma olarak görülebilir. This research examines the effect of animation designs of experiments in science lesson developed by students themselves on their academic success, motivation and attitude. A pretest-posttest group model has been employed as a quantitative method with two experimental groups versus one control group to this end. Accordingly, students in the experimental group I only prepared animations of experiments included in the sound propagation unit of 5th grade science lesson curriculum with Flipboom Cartoon, a tablet application, whereas the experiments were performed in the classroom setting at first and then students prepared their animations with the same application in the experimental group II. As for the control group, lessons were delivered through constructivist approach in a similar fashion to any other classroom setting. The practice continued for 12 lessons consisting of 4 lessons per week for 3 weeks. Academic success test, attitude scale and motivation scale were performed on all of the groups. Obtained findings were analyzed through ANOVA, independent samples t-test and dependent samples t-test. As a result of the analyses, a significant difference to the favor of experimental groups I and II were found among the groups in academic success, motivation and attitudes of students. This result indicates that the animations of experiments in science lesson as prepared by students are effective on their comprehension of the lesson and increase their lesson-related motivation and attitude. This study may be valuable for students, teachers, administrators and parents in respect to demonstrating the positive effect of realization of design-oriented and technology-supported practices on students in case of lessons such as science, which students have difficulty to understand and therefore their motivation and attitude levels are low.
Collections