Show simple item record

dc.contributor.advisorKeşli Dollar, Yeşim
dc.contributor.authorGöksoy, Elif
dc.date.accessioned2021-05-06T13:05:26Z
dc.date.available2021-05-06T13:05:26Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591894
dc.description.abstractBu araştırma çalışmasının amacı İngilizce olarak okuyup yazma ve okuyup konuşma becerileri ile planlı olarak öğretilen kelimelerin edinilmesi oranlarının arasındaki farklarını, eğer varsa, incelemektir. Çalışmaya üç grup katılmıştır. Birinci grupta çoğunlukta okuyup yazma, ikinci grupta çoğunlukta okuyup konuşma, üçüncü grupta ise okuma, yazma ve konuşma becerileri kullanılmıştır. Testlerin pilot çalışması için uygulandığı grupta okuma, yazma ve konuşma becerileri kullanılmıştır. Öğretilen sözcükleri enlemesine ölçmek için 1) Türkçe'ye çeviri, 2) Boşluk doldurma ( üretken beceri) ve 3) Çoktan seçmeli soru formatı (okuma ve anlama) kullanılmıştır. Öğretilen sözcükleri derinlemesine ölçmek için 1) KBS (Kelime Bilgisi Skalası; Paribakht ve Wesche, 1996) ve 2) Görsel destekli sözlü üretim kontrol listesi kullanılmıştır. Sonuçlara göre; okuma, konuşma, ve yazma becerilerinin uygulandığı iki grup, boşluk doldurma testi hariç, okuma ve konuşma grubunun yanı sıra okuma ve yazma grubundan daha başarılı olmuştur. Boşluk doldurma testinde okuma ve yazma becerilerinin uygulandığı grup en yüksek sonuca ulaşmıştır. Ancak, üç hafta sonra uygulanan testler, hatırda tutma oranının okuma ve konuşma grubunda daha yüksek olduğunu saptamışlardır. Ayrıca, veriler, konuşma aktivitelerinin yazma aktivitelerine göre öğrencilerde daha büyük ilgi uyandırdığını göstermişlerdir. Anahtar kelimeler: Kelime Edinimi, Entegre Edilmiş Beceriler, Kelime Bilgisi Ölçmesi
dc.description.abstractThe aim of this research study was to examine the differences, if any, in intentionally taught English vocabulary acquisition rates via post-reading writing and post-reading speaking skills. There were three groups to study. In the first group mostly post-reading writing skills, in the second group mostly post-reading speaking skills, in the third group reading, speaking and writing skills were applied. To measure the breadth of the vocabulary the following procedures were applied. 1) Translation into Turkish, 2) Fill in the blanks questions (productive writing skill), 3) Multiple choice questions (reading and understanding). To measure the depth of the taught vocabulary VKS (Vocabulary Knowledge Scale; Paribakht & Wesche, 1996) was applied. Besides, oral production with a visual support was measured according to a checklist. In the group, where the tests were piloted, reading, speaking, and writing skills were applied. The results showed that the two groups where reading, speaking and writing skills were practiced outperformed the reading/speaking and reading/writing group in the four tests except for the fill in the blanks test. The reading/writing group showed the best result in the fill in the blanks test. However, the delayed tests administered three weeks later demonstrated that the retention rate is higher in the reading/speaking group. The data also revealed that speaking activities generated more enthusiasm in comparison with the writing ones.Key words: Vocabulary Acquisition, Integrated Skills, Vocabulary Assessmenten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleComparative study of acquistion rates between english vocabulary sets intentionally taught via post-reading writing and post-reading speaking skills
dc.title.alternativeİngilizce olarak okuyup yazma ve okuyup konuşma becerileri ile planlı olarak öğretilen kelimelerin edinilmesi oranlarının karşılaştırma çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmLanguage acquisition
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10111874
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448443
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess