English language instructors` perceptions and use of interactive whiteboards in English as a foreign language classrooms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İngilizce okutmanlarının etkileşimli tahta kullanımına yönelik algılarını araştırmak ve etkileşimli tahtanın bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık sınıflarında nasıl ve hangi amaçlarla kullanıldığını incelemektir. Mevcut vaka- çalışması detaylı bilgi toplamak amacıyla nitel araştırma yöntemi göz önünde bulundurularak yürütülmüştür. Nitel veriler anket, gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşmeler vasıtasıyla toplanmıştır. İstanbul'da bir vakıf üniversitesinde çalışan otuz altı İngilizce okutman bu çalışmaya çevrimiçi anketi doldurarak katılmıştır ve bu otuz altı katılan arasında beş okutman maksatlı olarak sınıf gözlemi ve görüşme için seçilmiştir. Çalışmanın bulguları öğretmenlerinin çoğunun etkileşimli tahtanın dil sınıflarında kullanımına yönelik olumlu algıya sahip olduğunu ve etkileşimli tahtaların faydalı öğretim araçları olduğunu göstermiştir. İngiliz dili okutmanları etkileşimli tahtayı özgün materyal ve multimedya entegre ederek öğrencilerin dikkatini ekmek kullanıyorlar. Bunun yanı sıra, etkileşimli tahtanın okutmalar tarafından daha çok ders kitabını göstermek için kullanıldığı saptanmıştır ve okutmanlar etkileşimli tahtanın etkili kullanılmasının bir etkenini öğrencilerin kendi öğrenmesinde aktif katılımı olarak belirlemiştir. Anahtar Kelimeler: Etkileşimli Tahta, İngilizce Yabancı Dili, İngilizce Okutmanları, Algılar The purpose of this study was to investigate the perceptions of English language instructors about the use of interactive whiteboards in EFL classes and to find out how and for what purposes they use interactive whiteboard in English preparatory classes in a private university in Turkey. The present case- study was carried out regarding qualitative research method in order to gather detailed information. The qualitative data were obtained through a survey, observations and semi- structured interviews. A sample of thirty- six EFL instructors who worked in a foundation university in Istanbul participated in this study by taking the online survey, and five instructors among these 36 participants were purposively selected for classroom observation and interview. The findings of the study showed that most of the teachers had positive perceptions towards the use of interactive whiteboards in their classes and they think that IWBs are useful teaching tools in language teaching. EFL instructors use IWB to attract students' attention by integrating authentic materials and multimedia. Besides, the interactive whiteboards were mostly used to show the course book and most of the instructors determined the factor for effective of use of interactive whiteboard as students' active participation in their own learning. Keywords: Interactive Whiteboard, EFL, EFL Instructors, Perceptions
Collections