Investigating the effects of intercultural communicative competence integrated instruction through the development of intercultural communicative competence scales
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda, globalleşme ve İngilizce dilinin lingua franca (ortak dil) olarak kullanılması kültürlerarası iletişimsel yeterliği dil öğrenicileri için zorunlu hale getirmiştir. Biz dil öğretmenleri olarak, globalleşen dünyanın öğrenicilerinin bu ihtiyacını karşılamak zorundayız. Kültürlerarası iletişimsel yeterliğin önemini vurgulayan ve bu yeterliğin geliştirilmesi önerisinde bulunan birçok araştırma olmasına rağmen bu tür aktivitelerin dil sınıflarına gerçekte ne derecede dahil edildiğini inceleyen az sayıda deneysel çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, kültürlerarası iletişimsel yeterlik entegre edilmiş öğretimin orta düzey öncesi seviyesinde yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk üniversite öğrenicileri üzerindeki etkisi ile ilgili üç araştırma sorusunu cevaplamaktı. İlk soru bu çalışma için geliştirilen kültürlerarası iletişimsel yeterlik ölçeklerinin geçerlik ve güvenirliğini kanıtlamayı hedeflemekteydi. İkinci soru deneysel araştırmada ön-test ve son-test olarak verilen kültürlerarası iletişimsel yeterlik ölçekleri aracılığı ile kültürlerarası iletişimsel yeterlik entegre edilmiş öğretimin etkisini ortaya koymayı hedeflemekteydi. Son olarak, son soru öğrenicilerin dört açık uçlu soruya verdiği cevaplar ışığında öğrenicilerin kültürlerarası iletişimsel yeterlik entegre edilmiş dersler hakkındaki algılarını analiz etmeyi hedeflemekteydi. Sonuçlar geliştirilen kültürlerarası iletişimsel yeterlik ölçeklerinin Türkçe çevirilerinin geçerli ve güvenilir araçlar olduğunu ortaya koydu. Buna ek olarak, ön-test ve son-test karşılaştırması deney grubundaki katılımcıların kültürlerarası iletişimsel tutum, beceri ve bilgilerinde önemli bir fark olmamasına rağmen kültürlerarası iletişimsel eylemlerinde önemli bir fark olduğunu ortaya koydu. Son olarak, ankette yer alan sorulara verilen cevaplar da kültürlerarası iletişim hakkında ve farklı kültürlerden insanlarla iletişimde kültürlerarası iletişimsel yeterliğin rolü hakkında bu derslerin deney grubu katılımcılarının farkındalığını artırdığını gösterdi. Over the last few decades, globalization and the position of the English language as a Lingua Franca (ELF) have made intercultural communicative competence (ICC) an imperative for foreign language learners. As language teachers, we have to meet this need for students of the globalized world. Although there are a lot of research studies emphasizing the importance of ICC and suggesting activities to improve this competence, little empirical research has addressed the extent to which such activities are actually incorporated into language classes. The aim of the study was to answer three research questions related to the effect of ICC-integrated instruction on Turkish university level EFL learners at pre-intermediate level of English. The first question aimed to prove validity and reliability of the ICC scales; Attitude, Skill, Knowledge and Action Scales developed for the purpose of this study. The second question aimed to find out the effect of ICC-integrated instruction through the ICC scales given as pre-test and post-test in an experimental research design. Finally, the last question was to analyze students' perceptions of ICC-integrated classes based on the answers they gave to 4 open-ended questions. The results revealed that the ICC scales were valid and reliable instruments with their Turkish version. In addition, comparison of pre-test and post-test indicated that although there was no significant difference in the attitudes, skills and knowledge of the experimental group participants' ICC, there was a significant difference in their actions. Lastly, the answers given to the questions in the survey showed that these integrated classes raised the experimental group participants' awareness of ICC issues and the role of ICC in communication with people from various cultures.
Collections