Developing K12 students` morphological awareness through explicit instruction of derivational affixes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Morfolojik farkındalık dil öğreniminde anahtar işlevine sahiptir ve bu durum da eklere dikkat etmeyi gerektirir. Bu tez, yapım eklerinin açık usul (anlatım) yöntemle öğretiminin kelime öğrenimi ve morfolojik farkındalık açısından rolünü araştırmaktadır. Türkiye'nin batısında yer alan K12 statüsünde olan bir devlet ortaokulunda yürütülmüştür. Çalışmada Umurlu Cavit Başlık Ortaokulu'nda 6. Sınıfta okuyan 28 öğrencisi yer almıştır ve bu öğrenciler uygun örnekleme yöntemiyle seçilmişlerdir. Veri toplama aşamasında hem nicel hem nitel araştırma metodu kullanılmıştır. Veri toplama araçları ise ön test, son test ve son testten belli bir süre sonra tekrar uygulanan testle birlikte öğrencilerin görüşlerinin alındığı ses kayıtları olmuştur. Ayrıca öğrencilerin konuyu daha iyi anlaması açısından farklı çalışmaların yapıldığı 6 saatlik bir eğitim süreci geçirilmiştir. Katılımcıların doğru ve yanlış yanıtları yüzdelerle ifade edilmiş, fikirlerini belirttikleri ses kayıtları dinlenerek analiz edilmiştir. Amaç, böyle bir çalışmanın bu seviyedeki öğrenciler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkisini daha derin şekilde anlamaya çalışmaktır. Çalışmanın sonucunda açık usul/anlatım yoluyla öğretmenin, yapım eklerinin öğretimi açısından gerekli olduğu, öğrencilerin aşina kelimeleri daha iyi analiz etmeleri morfolojik analiz bakımından kelimelerin seçiminde aşinalık ilkesinin dikkate alınmasının gerekliliğini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Morfolojik Frakındalık, K12, Kelime Öğrenimi, Açık Usul (anlatım) Öğretim, Yapım Ekleri Morphological awareness is a key to language learning and it requires explicit attention to affixes. This thesis investigates the role of explicit instruction of derivational suffixes on developing vocabulary learning and morphological awareness. The study was carried out in K12 state secondary school located in the west part of Turkey. The study comprised 28 sixth grade students who were studying at Umurlu Cavit Başlık Secondary School. They were selected through convenience sampling. In order to collect data, both quantitative and qualitative research paradigm were applied. Data collection tools were pre and post and delayed tests and opinions of students as voice records on this training collected from twenty-two students. There was also a six hour training process that consisted of different tasks designed on to help the learners to understand the subject better. Participants' correct and incorrect responses were calculated to be expressed in percentages and the ideas of students on this kind of training were audio-recorded to be analysed. The aim was to gain a deeper understanding of the positive and negative impact of such a study on students in this level. At the end of the study it was seen that explicit instruction is needed for the teaching of derivational suffixes and familiarity is substantial for morphological analysis since the students were better at analyzing the words whichwere more familiar to them.Key words: morphological awareness, K12, vocabulary learning, explicit instruction, derivational suffixes
Collections