Eğitim yöneticilerinin çatışma yönetimine bakış açıları ve çatışma yönetim stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ve lise okul müdürlerinin çatışma yönetimine bakış açılarını ve çatışma stratejilerini belirleyerek, kullandıkları çatışma yönetim stratejilerinin çatışma yönetimine bakış açılarını ne derece yansıttığını ortaya koymaktır. Spesifik olarak, bu araştırmada okul müdürlerinin gerçekte kullandıkları çatışma stratejilerinin, varsayımsal vakalarda kullanacaklarını beyan ettikleri stratejilerle ne kadar örtüştüğü belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılarak yapılmış bir çalışmadır. Araştırmada maximum çeşitlilik örneklemi kullanılmış ve 14 okul müdürü çalışmaya dahil edilmiştir. Toplanan veriler içerik ve betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları İstanbul il merkezindeki devlet okulu, özel okul, sağlık meslek lisesi, imam hatip lisesi, Anadolu lisesi, ticaret meslek lisesi, turizm meslek lisesi, ilkokul ve ortaokul okul müdürleridir. Araştırmanın verileri yapılandırılmış mülakat formu yardımıyla yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre okul müdürlerinin kullandıkları çatışma yönetim stratejileri okul türü, okul kademesi, ilişkiler/iletişim ve sonuca verilen önem faktörlerine göre değiştiği belirlenmiştir. Ayrıca araştırma bulgularına göre, okul müdürlerinin idealde uygulamayı düşündükleri çatışma yönetim stratejileri ile gerçekte kullandıkları stratejilerin büyük oranda örtüşmediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Çatışma Yönetimi Stratejileri ve Okul Müdürleri The purpose of this study is to determine whether the principles' stated conflict management strategies are actually what occurs during conflict situations by identifying their conflict management strategies in real and hypothethical conflict situations. This qualitative study employs a phenomenological design. The study was conducted by using maximum variation sampling. Participants consisted of 14 elementary and secondary school principals from various public and private schools (e.g. vocational, religious, math-science ) located in İstanbul. The deta was collected by face-to-face interviews and analyzed by using content and descriptive analysis. The findings revealed that confict management strategies employed by the principals varied based on the following factors: school type, school level, and concern for relationship / concern for win-lose. Moreover, it was found out that stated conflict management strategies of principles were not quiet in line with what actually occured in conflict situation. Key words: Conflict Management Strategies and School Principles
Collections