The impact of process-based writing instruction on l2 learners` writing performances and self-efficacies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, süreç odaklı yazma yaklaşımının İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin üzerindeki olası etkilerini araştırmayı hedeflemektedir. Öğrencilerin yazma test skorları 4 hafta süren süreç odaklı yazma eğitiminin öncesinde ve sonrasında ölçülmüştür, aynı zamanda, süreç odaklı yazma yaklaşımının olası duyuşsal faktör etkileri öğrencilerin yazılı raporları ve odak grup mülakatları ile saptanmıştır. Kesin ve güvenilir bilgiye ulaşmak ve sonuçların değerlendirmesini sağlamlaştırmak için, nicel ve nitel ölçme araçları bir arada kullanılmıştır. Nicel ve nitel ölçme yöntemlerinin birlikte kullanılması bize 2 tür veri sağlamıştır. Bunlar; nitel ölçme aracı olarak, öğrencilerin yazma yeterliliklerini görmek amacıyla 4 haftalık süreç odaklı eğitimin öncesinde ve sonrasında verilen anketlerden ve nicel ölçme aracı olarak 4 haftalık süreç odaklı yazma eğitiminin öncesinde, esnasında ve sonrasında yapılan odak grup mülakatlarından ve öğrencilerin kişisel görüşlerini içeren açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Bu çalışma İngilizceyi akademik bir amaç ve ikinci dil olarak öğrenen 24 alt orta seviye öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Bu yüzden bu öğrencilerin yazma süreciyle ilintili duyuşsal etkenler geliştirmeleri önem arz etmektedir. Sonuçlar öğrenciler, öğretmenler ve program hazırlayanlar için geri besleme sağlamıştır This study investigates the potential impact of process-based writing (PBW) instruction on EFL learners. The impact on writing scores will be measured through writing assignment before and after Process -Based Writing Training period (PBWT), while the impact on affective factors will be assessed through qualitative data collection tools such as students written reports and focus group interviews. In order to sustain complete information and strengthen evaluation conclusions, a convergent mixed method was applied in the research. The combination of qualitative and quantitative methods presented two types of data: the quantitative data, that was obtained through pre- and post-writing training period to check students' writing self-efficacy and the qualitative data, which was collected through open-ended questions and focus group interviews before during and after the four -week, 20 class- hour PBWT period. The study was conducted with 24 pre-intermediate EFL students learning English for academic purposes (EAP). It is, therefore, important for them to develop affective factors that may interfere with writing process. The results will have implications for students, teachers, and syllabus designers.
Collections