Okul öncesi eğitime devam eden öğrencilerin planlama beceri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı bir okul öncesi kuruma devam eden 60-72 ay öğrencilerinplanlama becerilerinin düzeyinin kronolojik yaşa, cinsiyete, okula devam etmesüresine ve kardeşi olup olmama durumuna göre incelenmesidir. Araştırmanınörneklemini İstanbul ilinde özel okula devam etmekte olan 60-72 aylık 82 öğrencioluşturmaktadır. Öğrencilere ait demografik bilgilerin toplanması amacıylaaraştırmacı tarafından Demografik Bilgi Formu oluşturulmuştur. Katılımcılarınplanlama becerilerinin düzeyi ise Das ve Naglieri (1997) tarafından geliştirilen veErgin (2004) tarafından Türkçe standardizasyon çalışması yapılan Bilişsel Değerlendirme Sistemi (CAS)'nin Planlama alt testi kullanılarak ölçülmüştür. CAS 82 öğrenciye araştırmacı tarafından bireysel olarak uygulanırken demografik formlar öğrencilerin kişisel dosyalarındaki bilgiler doğrultusunda sınıf öğretmenleri tarafından doldurulmuştur. Çalışmanın sonuçlarından elde edilen bulgular, öğrencilerin planlama beceri düzeylerinin kronolojik yaşa, cinsiyete, okula devam etme süresine ve kardeşi olup olmama durumuna göre farklılaşmadığını göstermektedir. Elde edilen sonuçların okul öncesi eğitim programlarının hazırlanmasında karar vericilerin süreci daha iyi yorumlamasına yardımcı olacağı düşünülmektedir. The aim of this study was to examine the planning skills of 60-72 month old students in terms of chronological age, gender, having siblings and the duration of preschooling..The sample of the study consisted of 82 children of 60-72 month olds are educated in three private schools at Istanbul. For demographic variables, a Demographic Form was developed by the researcher. The level of planning skills was assessed by the Planning subscale of Cognitive Assessment System (CAS) which was developed by Das and Naglieri (1997) and standardized for the Turkish sample by Ergin (2004). CAS forms are applied individually to 82 students by the researcher, demographic forms were filled according to the children's school files. Findings from the study show that the level of planning skill of the students does not differ with the chronological age, gender, having siblings and the duration of preschooling. The results are thought to help decision makers better interpret theprocess in the preparation of preschool education programs.
Collections