Özel yetenekli olan ve olmayan 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin liderlik becerilerinin empati becerileri ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özel yetenekli olan ve olmayan 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin liderlik becerilerinin empati becerileri ile ilişkisini incelemektir. Çalışmaya Türkiye'de 81 ilde bulunan Bahçeşehir Okullarında eğitimlerine devam eden 4. ve 5. sınıf öğrencisi katılmıştır. Çalışmaya katılan 567 öğrencinin 274'ü özel yetenekli olarak tanılanmış öğrencilerden oluşurken, 293 öğrenci özel yetenekli tanısı almamıştır.Bu çalışma kapsamında, Roets Liderlik Değerlendirme Ölçeği ve Çocuklar İçin Empati Ölçeği çalışmanın veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Çalışmada, katılımcıların liderlik ve empati düzeyleri arasındaki ilişkinin anlaşılmasına yönelik olarak gerçekleştirilen analiz bulguları, her iki grup için liderlik becerilerinin empati becerileri ile anlamlı ve pozitif yönde ilişki içinde olduğunu ortaya koymuştur. Değişkenler arasındaki cinsiyete yönelik farklılıkların tespiti için uygulanan t-testi analiz bulguları, liderlik becerilerinin özel yetenekli olan ve olmayan öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık olduğunu ortaya koymuştur. Buna göre özel yetenekli olan öğrencilerin liderlik becerileri özel yetenekli olmayan öğrencilerden yüksektir. Buna ek olarak, her iki grup için kız öğrencilerin empati düzeylerinin anlamlı olarak daha yüksek olduğu ortaya konulmuştur. The aim of the present study was to investigate the relationship between empathy and leadership skills in gifted and non-gifted, 4th and 5th grade students. A total of 567 gifted and non-gifted students enrolled in Bahçeşehir Schools in 81 cities of Turkey participated in the study. Participants included 274 gifted and 293 non-gifted students.In the frame of the present study, the Roets Rating Scale for Leadership and the Empathy Scale for Children were utilized as the data collection instruments. Results of the analyses revealed that there was a significant and positive relationship between empathy and leadership skills for both gifted and non-gifted student groups. Result of the t-test analysis performed to examine the effect of gender on these skills showed that the level of leadership skills was significantly higher in gifted students than non-gifted students. Moreover, empathy levels were found to be significantly higher in female students for both gifted and non-gifted groups.
Collections