Fostering students` l2 writing through interactive writing tools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye de İzmir'deki bir lisede, Smore, Glogster, Thinglink, Pictochart, Mystorymakery gibi etkileşimli araçlar kullanaraktan ingilizce yazı yazmayı teşvik amaçlı kullanılmıştır. Veriler öğrencilerin haftalık yazma ödevlerinden, öğretmenin uyguladığı çalışmadan önce ve sonra uyguladığı anketlerden, öğretmenin ders içi tuttuğu notlardan ve açık uclu anket sorularından edinildi. Çalışma dokuzuncu ve onuncu sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmistir. Program, yazma becerisinin geliştirilmesine odaklanarak proje çalışmalarının bir parçası olarak beş derste kullanılmıştır. Araştırma ile eksiksiz bilgi vermek ve değerlendirme sonuçlarını güçlendirmek için yakınsak karma metot kullanılmıştır. Niceliksel veriler eğitimden önce ve sonra uygulanan yazı yazmadaki öz yeterlilik testi ve yazı yazma gelişimini ölçmek için haftalık yazma ödevler ile toplanmıştır, niteliksel veriler ise açık uclu sorular ile toplanmıştır. Etkileşimli yazma araçlarının yazma etkisi ölçülmüş ve araçların öğrencilerin ilgisini çekmek için etkili ve kolay bir araç olduğunu göstererek onlara yeni beceriler bulmalarına ve geliştirmelerinde yardımcı olmuşlardır. Öğrenci özerkliğini ve yazma becerilerine olumlu tutumlar teşvik etmişlerdir. Etkileşimli yazı araçları kullanılarak, öğrencilerin öz yeterliliği ve yazma puanları artmıstır. This study set out to foster students' L2 writing through interactive tools such as Smore, Thinglink, Pictochart, Mystorymaker and Glogster in a high school in Izmir, Turkey. The data was accumulated from the students' weekly assignments, the pre and post surveys, field notes of the teacher and open-ended survey questions. The study was carried out with 12 students in years nine and ten. The interactive writing tools training was used in five lessons as part of project work, with the focus on fostering writing skills. To provide complete information and strengthen evaluation conclusions, a convergent mixed method was applied during the research. The combination of qualitative and quantitative methods approach provided two types of data: quantitative which were gathered pre- and post-writing training surveys to check their writing self-efficacy and weekly writing assignments to measure their writing development, and qualitative which was collected through open-ended questions. The effects of the interactive tools writing were measured and showed that tools were an effective and easy method for engaging students and helping them find and build new writing skills. They promoted learner autonomy and positive attitudes to their writing skills. Students' self-efficacy and writing scores increased through using interactive writing tools.
Collections