Denizcilik alanı öğretmenlerinin deniz hizmet süreleri ile öğrencilerin mesleki olgunluk ve öğrenme motivasyonları arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İstanbul ilinde bulunan ortaöğretim denizcilik alanında okuyan öğrencilerin, meslek derslerine giren öğretmenlerinin denizde çalışma süreleri ile öğrencilerin mesleki olgunluk düzeyleri ve öğrencilerin öğrenme motivasyonu düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde yer alan ve bünyesinde denizcilik alanı bulunan mesleki ve teknik Anadolu liseleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini bu liselerde okuyanlar arasından uygun/kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 574 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmaya katılan öğrencilere sosyo-demografik değişkenlerinin tespiti için araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`, akademik güdülenme düzeylerini belirlemek amacıyla Bozanoğlu (2004) tarafından geliştirilen `Akademik Güdülenme Ölçeği`, mesleki olgunluk düzeylerini belirlemek için Kuzgun ve Bacanlı (2012) tarafından geliştirilen `Mesleki Olgunluk Ölçeği ` ve öğrencilerin meslek derslerine giren öğretmenlerin deniz hizmet sürelerinin tespiti için de yine araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğretmen Deniz Hizmet Süresi Formu` kullanılmıştır.Verilerin istatistiksel analizi `SPSS 15.0 for Windows (Sosyal Bilimler İçin İstatistik)` programı yardımıyla yapılmıştır.Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır:•Öğrencilerin mesleki olgunluk ve öğrenme motivasyonu düzeyleri düşük bulunmuştur.•Öğretmenlerin deniz hizmet süreleri ile öğrencilerin mesleki olgunluk düzeyleri ve öğrenme motivasyonu düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.•Öğrencilerin mesleki olgunluk düzeylerinin cinsiyetleri, sınıf seviyeleri ve ders başarı durumları ile ilişkili olduğu; devamsızlık durumları, kendilerine ait odalarının olup olmaması durumları, anne/babalarının eğitim durumları ve kiminle yaşadıkları ile ilişkili olmadığı bulunmuştur.•Öğrencilerin öğrenme motivasyonu düzeylerinin sınıf seviyeleri ve ders başarı durumları ile ilişkili olduğu; cinsiyetleri, devamsızlık durumları, kendilerine ait odalarının olup olmaması durumları, anne/babalarının eğitim durumları ve kiminle yaşadıkları ile ilişkili olmadığı bulunmuştur. The purpose of this study is to investigate the relation between the working hours of marine teachers in the high school maritime department and the level of vocational maturity of the students and their learning motivation levels.The universe of the research consisted of vocational and technical Anatolian high schools with maritime department which are located in the province of Istanbul. The sample of the research consisted of 574 students selected by convenient sample among those who study in these high schools.`Personal Information Form` developed by the researcher to determine of socio-demographic variables, `Academic Motivation Scale` developed by Bozanoğlu (2004) to determine of academic motivation levels, `Vocational Maturity Scale` developed by Kuzgun and Bacanlı (2012) to determine of vocational maturity levels, `Teacher Marine Service Term Form` developed by the researcher to determine of the marine service periods of the teachers who entered the vocational courses of the students were used as data gathering instruments for the students participating in the research.Statistical analysis of data was made by using SPSS 15.0 for Windows (Statistics Package for Social Sciences). The following findings were obtained as a result of the research:•The level of vocational maturity and learning motivation of the students is low.•It was found that there was a relation between vocational maturity of students, learning motivation of students and the marine service periods of the teachers•It was found that there was a relation between vocational maturity levels of the students were related to the gender, grade levels and course success status; not related to absences, whether or not to have a room, their parents' educational status and who they live with.•It was found that there was a relation between learning motivation levels of the students were related to the grade levels and course success status; not related to gender, absences, whether or not to have a room, their parents' educational status and who they live with.
Collections