The burnout levels of young learner English teachers in private k12 schools in relation to organizationalcontext
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalıĢmanın amacı, Ġstanbul'daki bazı özel okullarda çalıĢan Ġngilizce öğretmenlerinin mesleklerini icra ederken `tükenmiĢlik` adı altında yaĢadıkları problemleri incelemek ve tükenmiĢliğin hem kiĢisel hem de profesyonel yaĢamları üzerindeki olumsuz etkilerini araĢtırmaktır. Altı farklı özel K12 okulundan kırk iki farklı Ġngilizce öğretmenin katıldığı araĢtırmada hem öğretmenlerin tükenmiĢlik seviyeleri hem de muhtemel sebepleri araĢtırılmıĢtır. Veriler, anketler ve yarı yapılandırılmıĢ görüĢmeler ile toplanmıĢtır. ÇalıĢmanın bulguları, araĢtırmada yer alan birçok öğretmenin, tükenmiĢlik belirtileri gösterme eğilimi olduğunu göstermiĢtir. Anket sonuçlarında öğretmenlerin genellikle iĢ yükü ve karar verme sürecinde yetkilerinin olmaması sebebiyle tükenmiĢlik belirtileri gösterdikleri saptanmıĢtır ve bu bulgular yarı yapılandırılmıĢ görüĢmeler ile desteklenmiĢtir. Öğretmenlerin tükenmiĢlik sendromundan korunabilmeleri için öncelikle belirtilerini iyi bilmeleri gerektiği ve devamında okul idarecilerin öğretmenlere verdiği sorumlulukların dağılımı konusunda adil davranmaları gerektiği sonucuna ulaĢılmıĢtır. Böylelikle öğretmenlerin daha ilk yıllarında tükenmiĢlik sendromuna yakalanmaları önlenebilir. It is claimed that teachers working especially with young children in private institutions come up against burnout in a very short time mostly because of excessive amount of workload and unrealistic expectations from administration and parents. When the importance of early education and that passion and energy are important components of education are taken into consideration, wellbeing of teachers must be seen as crucial. The purpose of this study is to give an overview about the problems teachers face in the name of `burnout` while doing their job, and its negative effects on their personal and professional lives. A sample of 43 young learner (YL) English teachers participated in this study. Data was obtained through surveys and semi-structured interviews. The findings of the study showed that the main reason for YL teachers‟ burnout in private k12 school is excessive amount of workload and lack of control on decision making process. It is also suggested that symptoms of burnout should not be ignored, but accepted to take precautions. Finally, suggestions to overcome burnout are provided with regard to individual, colleague and family level.
Collections