The impact of explicit listening strategy training on elementary level students` listening comprehension
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son zamanlarda, yabancı dil eğitimi alanında dinleme becerisine karşı artan bir ilgi gözlenmektedir. Algısal becerilerin önemli bir parçası olan dinlemenin, dilin sözlü olarak üretilmesinde de büyük bir rolü vardır ve bu da dinleme becerisini, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği yerlerin merkezine taşımıştır. Bu durum, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dinleme becerisini geliştirmek amacıyla belirli stratejiler geliştirme arayışına girmesi ile sonuçlanmaktadır. Bu çalışma, Türkiye'de bir devlet üniversitesinde bulunan, bir grup başlangıç seviyesi, hazırlık okulu öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın amacı başlangıç seviyesinde bulunan öğrencilere uygulanan açık dinleme strateji eğitiminin etkisini ölçmektir. Araştırma ile eksiksiz bilgi vermek ve değerlendirme sonuçlarını güçlendirmek için karma yöntemli metot kullanılmıştır. Niteliksel ve niceliksel yöntemlerin kombinasyonu, iki tür veri sağlamıştır: niceliksel veriler eğitimden önce ve sonra uygulanan test ve eğitimden önce ve sonra uygulanan kapalı uçlu anket ile toplanmıştır, niteliksel veriler ise odak grup görüşmeleri ve sesli düşünme protokolü ile toplanmıştır.Anahtar kelimeler: Dinleme - Algılama, Açık Dinleme Strateji Eğitimi In the field of foreign language (FL) teaching, listening has recently been paid an increasing attention. Being an important part in receptive skills, it also plays a huge role in producing the language verbally which puts it in the center of English as a foreign language courses. This fact results in looking for proper strategies to develop listening comprehension skills of foreign language learners. This study was carried out with a group of elementary level preparatory school students at a state university in Turkey. The aim of the study was to assess the efficiency of the Explicit Listening Strategy Training (ELST) on elementary level students' listening comprehension skills. To provide complete information and strengthen evaluation conclusions, mixed methods were applied in the research. The combination of qualitative and quantitative methods provided two types of data: quantitative which were gathered through pre- and post-listening tests and closed-item questionnaires and qualitative which were collected through Focus Group Interview (FGI) and Think Aloud Protocol (TAP).Keywords: Listening Comprehension, Explicit Listening Strategy Training
Collections