The impact of video-based asynchronous computer-mediated communication of EFL learners` oral language achievement and foreign language speaking anxiety
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizceyi yabancı bir dil olarak öğrenen Türk öğrenciler için, bu dile yeterince maruz kalmak ve yeteri kadar konuşma pratiği yapmak zor olabilmektedir. Geleneksel sınıf-içi ve çevirimiçi öğrenme ortamlarını harmanlamanın faydalarını göz önüne alarak, bu çalışmanın araştırmacısı video-tabanlı bilgisayar destekli eşzamanlı olmayan öğrenmeyi sınıf-içi eğitime entegre etmiştir. Dolayısıyla, bu çalışmanın temel amacı harmanlanmış öğrenmenin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışma ayrıca harmanlanmış öğrenmenin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin konuşurken hissettikleri konuşma endişesi üzerindeki etkisini de araştırmayı hedeflemektedir. Son olarak, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin, sınıf içerisinde öğrendiklerini geleneksel sınıf ortamı dışarısında da pratik yapmaları için tasarlanmış harmanlanmış öğrenme ortamı hakkındaki düşünceleri de incelenmektedir. Katılımcılar İstanbul, Türkiye'de bulunan özel bir üniversitenin İngilizce hazırlık programındaki orta seviyede (A2) olan öğrencilerdir. Veriler nitel ve nicel olarak konuşma sınavı, yabancı dil endişe anketi, yarı yapılandırılmış öğrenci görüşmeleri ve yansıtıcı günlükler aracılığı ile toplanmıştır. Nicel araştırma sonuçları göstermiştir ki harmanlanmış eğitim gören deney grubu, geleneksel sınıf-içi eğitim gören control grubuna kıyasla konuşma sınavında kısmen daha iyi performans göstermiştir. Sonuçlar ayrıca göstermiştir ki, harmanlanmış eğitim deney grubundaki katılımcılara konuşma endişelerini azaltmaya yardım ederken, kontrol grubundaki öğrencilerin konuşma endişeleri yükselmiştir. Ek olarak, nitel sonuçlar daha önce yapılan çalışmalarla doğru orantılıdır ve göstermiştir ki harmanlanmış eğitim, konuşma becerilerini geliştirmesinin yanında dilbilgisi, telafuz, kelime ve yazma becerilerini geliştirmeye de yardımcı olmuştur. Son olarak, nitel sonuçlar ayrıca göstermektedir ki öğrenciler, konuşma becerilerini geliştirme amaçlı dizayn edilen harmanlanmış eğitime karşı olumlu bakış açılarına sahiptir. Bu çalışmanın sonuçlarına bakılarak, İngilizceyi yabancı bir dil olarak öğreten eğitimciler ve gelecekte benzeri çalışmalar yapacak araştırmacılarla öneriler paylaşılacaktır. It may be a great challenge for Turkish EFL (English as a foreign language) learners to get enough exposure to English and to be able to do sufficient authentic oral practice, which provided an impetus for the present study. Considering the benefits of blending traditional in-class and online learning environments, the researcher of the current study integrated video-based asynchronous computer-mediated communication into in-class instruction. Therefore, the initial purpose of this research study was to investigate whether blended instruction has an impact on oral proficiency development of EFL learners. The study also attempted to investigate the influence of blended instruction on EFL learners' foreign language anxiety when speaking in the target language. Lastly, it explored EFL learners' perceptions of the blended instruction that was designed to support the structures learnt in-class by practicing outside the traditional classroom environment. The participants (N=58) were recruited from two intact classes of A2 level students enrolled in a language preparatory program at a foundation university in Istanbul, Turkey. The data were collected both quantitatively and qualitatively from oral proficiency exam, foreign language anxiety scale, semi-structured student interviews and reflective journals. The quantitative findings of the study indicated that the experimental group who received blended instruction performed slightly better in the oral exams than the control group who received only traditional F2F (face-to-face) instruction. The findings also indicated that blended instruction helped participants in the experimental group reduce foreign language speaking anxiety, whereas speaking anxiety level increased in the control group. In addition, the qualitative findings corroborate previous studies that in addition to practicing speaking skills, blended instruction was also helpful while practicing other language areas such as grammar, pronunciation, vocabulary, and writing. Lastly, the qualitative findings suggest that students hold positive perceptions towards blended instruction which was designed to improve speaking skills. Based on the interpretation of the results of the present research, recommendations for EFL practitioners and suggestions for further studies are also discussed.
Collections