The effect of interactive video use on distance students` perceptions of learning in a massive online psychology course
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Video, hem işitsel hem de görsel duyulara hitap etmesi sebebiyle uzaktan öğrertim sistemlerinde sık kullanılan multimedia araçlarından birisi olmuştur. Fakat videonun öğreneni öğretim sürecinde pasif bir hale getirmesi ve etkileşimden yoksun yapısı sebebi ile bir `televizyon etkisi` yaratması, öğretimdeki etkisinin ve işlevinin tartışılmasına sebep olmaktadır. Bilgisayar ve video teknolojilerinin daha etkili bir video ortamı oluşturmak ve öğrenenin aktif katılımını sağlamak amacı ile geliştirlen etkileşimli video teknolojisi, uzaktan öğretimde öğrencilerin video ile daha iyi öğrenmelerine ve içerik ile bağlanmalarının artmasına sebep olabilir. Bu bağlamda, bu araştırmada etkileşimli videoların öğrencilerin öğrenme algıları üzerine olan etkisi uzaktan öğretim yolu ile verilen bir psikoloji dersinin video içeriğinin yarısının web tabanlı bir uygulama yardımı ile içerisine sorular eklenmesi suretiyle araştırılmıştır. Dönemin sonuna doğru öğrencilerin etkileşimli videoların öğrenmelerine etkisi hakkındaki görüşlerini içeren nitel veriler toplanmıştır. Buna ek olarak videoların içerisindeki sorulara öğrencilerin verdiği cevaplar öğrencilerin dönem içerisindeki ilerlemelerini görmek adına incelenmiştir. Elde edilen bu nicel veriden videoların süreleri ve videoları tamamen izleneyen öğrenci sayısı arasında bir ilişiki bulmak amaçlanmıştırAraştırma sonuç olarak, katılımcıların büyük çoğunluğunun etkileşimli videolarla öğrenmenin standart videolarla öğrenmeye nazaran kendilerine daha fazla yarar sağladığına inandıklarını ve etkileşimli materyalin kendilerinin online derse bağlanmalarını arttıtrdığını düşündüklerini ortaya koymuştur. Bununla birlikte video süresi uzadıkça videoların tamamını görüntüleyen öğrencilerin sayısının azaldığı tespit edilmiştir. Videos were introduced to education in the 1960s with televised education. Since then they have been one of the most used types of multimedia due to their attractive and multi-sensory nature. However, the effectiveness of the use of video has started being questioned by researchers since videos put the learners in a passive position without providing them enough opportunities of interaction which is seen as the basis of all educational processes considering that engaging with material is what changes learners' attitudes and understandings. Interactive video is one of the new tools available with enhanced technology which enables the learner to interact with video content as opposed to traditional video where the learner is expected to watch only and learn passively. In this study, the effects of interactive videos on students' perceptions of their learnings were examined in a distance-delivered course. The participants of the study were 391 students at a private university in Istanbul, who enrolled in a non-departmental elective psychology course delivered fully online. Khan Academy style videos were recorded for the course which was delivered asynchronously from university's learning platform. Half of the videos were converted into interactive videos by adding multiple choice questions and both interactive and standard videos were provided to students on a weekly basis. Both qualitative and quantitative data were collected from students. Students' opinions about the effect of interactive videos on their learning were gathered by a perception scale. A focus group session was also conducted to give more insight of students' perceptions. In addition to that, the experiences, such as watching rates, and answers to the questions, students had in the videos were examined. A relationship between videos' duration and the number of students who completely watched the video was also analyzed. The results showed that majority of the students found interactive videos helpful and engaging in their learning process and the video watching rates dropped as the length of the video increased.
Collections