Temel eğitim kurumu yöneticilerinin dört çerçeve modeline göre liderlik yaklaşımlarının öğretmen motivasyonu ile ilişkisi (İstanbul ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2016 - 2017 eğitim öğretim yılı içerisinde, İstanbul ilinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı temel eğitim kurumlarında görev yapan okul müdürlerini ve aynı okuldaki öğretmenleri kapsamaktadır. Okul müdürleri ve öğretmenlerinin gözünde yöneticilerin liderlik yaklaşımlarını, okul müdürleri ve öğretmenlerinin gözünde yöneticilerin liderlik yaklaşımlarının demografik özellik değişkenlerine göre farklılık olup olmadığını tespit etmek; Öğretmenlerin iş motivasyon düzeylerini, iş motivasyon düzeylerinin demografik özellik değişkenlerine göre farklılık olup olmadığını tespit etmek; yöneticilerinin dört çerçeve modeline göre liderlik yaklaşımlarının öğretmen motivasyonu arasındaki ilişkiyi göstermek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada 24 okul müdürüne demografik bilgilerden oluşan `kişisel bilgi formu` ve `liderlik tanımlama ölçeği`; 340 kişiden oluşan aynı okulun öğretmenlerine demografik bilgilerden oluşan `kişisel bilgi formu`, `liderlik tanımlama ölçeği` ve `iş motivasyonu` ölçeği verilmiştir. Veriler IBM SPSS 24.00 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin normal dağılıma uygunluğu Shaphiro Wilk testi ile sınanmış, normal dağılmayan özellikler için Man Whitney U ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Liderlik yaklaşımları ile öğretmenlerin iş motivasyonu arasındaki ilişkinin tespit edilmesi için korelasyon analizi yapılmıştır. Temel eğitim kurumu yöneticilerinin dört çerçeve modeline göre liderlik yaklaşımları ile öğretmen motivasyonu arasında güçlü, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin algılarına göre, okul müdürleri en çok yapısalcı liderlik davranışı sergilemektedirler. Öğretmen algılarına göre, iş motivasyonunda kuruma bağlılık yüksek orana sahiptir. This research includes school principals and teachers working in the same school in the basic education institutions in İstanbul affiliated with ministry of education in 2016-2017 academic year. It is done to identify the leadership approaches of the managers according to the school principals an teachers, to determine whether the leadership approaches change or not according to the demographic factors ; to identify the work motivation level of teachers , to determine whether the work motivation levels change or not according to the demographic factors; to indicate the relationship between teacher motivation and the leadership approaches of the managers according to the four frames theory. In the research, `personal information form` while consists of demographic facts `the scale of leadership identification` were given 24 school principals and `personal information form` while consists of demographic facts `the scale of leadership identification` and `the scale of work motivation` were given to 340 teachers of the same school. The data were analyzed with IBM SPSS 24.00 packet programme. The Shaphiro Wilk test was used fort he suitability of the data with the normal distribution and Man Whitney U and Kruskal Wallis tests were used fort he features not distributed normally. Correlation analysis was done to determine the relationship between. Leadership approaches and work motivation of teachers. It was determined that there is a strong, positive and meaningful relationship between the leadership approaches of the managers in the basic education institutions with the four frames method and teacher motivation. In the view of teachers, school principals Show a structuralist leadership approach mostly. In the view of teachers, work motivation has a high rate for devotion to the institution.
Collections