Show simple item record

dc.contributor.advisorKanlı Denizci, Esra
dc.contributor.authorYavuz Açil, Fatime
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:54Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591759
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel üretkenlik düzeyleri ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmak ve bağımsız değişken olarak belirlenen matematik dersi not ortalaması, sınıf düzeyleri, cinsiyet, ebeveyn eğitim durumlarının bu ilişkiye etkisini belirlemektir. Araştırma, İstanbul'da BİLSEM, Üsküdar Çocuk Üniversitesi ve İstanbul'daki bir özel okulda öğrenim gören 5., 6., 7. ve 8. sınıf seviyesinde, üstün yetenek tanısı almış 126 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, ilişkisel (korelasyonel) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri toplama araçları, Matematiksel Üretkenlik Test (MÜT), Cornell Eleştirel Düşünme Testi Düzey-X (CEDTD-X) ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu'dur. Araştırmada verilerin analizi için gerekli frekans, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmış; t-testi, ANOVA testi ve Pearson Çarpım Moment Korelasyonu testi analizleri yapılmıştır.Araştırma sonucu olarak çalışmaya katılan üstün yetenekli öğrencilerin, matematiksel üretkenlik düzeyleri ile eleştirel düşünme düzeyleri arasında çift yönlü pozitif bir ilişki saptanmıştır. Eleştirel düşünme düzeyleri ile matematik üretkenlik düzeylerinin cinsiyet, okul dışında matematik dersi alma ve anne-baba eğitim durumlarına göre farklılaşmadığı halde sınıf düzeyine göre 5. sınıfların aleyhine bir farklılaşma görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Zekâ, Üstün Zekâ, Matematiksel Yaratıcılık, Eleştirel Düşünme
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to investigate the relationship between the level of mathematical productivity and critical thinking of gifted students and to determine the influence of grade point average in mathematics, class levels, sex, educational backgrounf of the family that are assigned as independent variable to that relationship.The study has been done with 126 students who have been idendified as gifted and are in the class level of 5, 6, 7 and 8 at BILSEM (Istanbul), Uskudar Child University and a private college again in Istanbul. The method used in the study is the corelational method. Data for the investigation has collected by the Test for Mathematical Productivity (MUT), Cornell Critical Thinking Test Level-X (CEDTD-X) and Personal Information Form prepared by the researcher. Frequency, aritmetical average, standard deviation values have been calculated that are necessary for the research; the analysis for t-test, ANOVA test and Pearson Product Moment Correlation test have been done.As the conclusion of the research, a bi-directional and positive relationship between mathematical productivity level and critical thinking abilities of the participating students have been detected. Although there is no difference in critical thinking levels and mathematical productiviy levels according to sex, getting mathematics courses outside theis school and educational backgroung of their family, there is a difference according to class-level out of countenance of class-level 5.Keywords: Intelligence, Giftedness, Mathematical Productivity, Critical Thinkingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün yetenekli öğrencilerin matematiksel üretkenlik düzeyleri ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of the relationship between the level of mathematical productivity and critical thinking ability of gifted students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-28
dc.contributor.departmentÜstün Zekalıların Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGifted
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmMathematical thinking
dc.subject.ytmMathematical skill
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmCreativity
dc.identifier.yokid10206738
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524912
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineÜstün Zekalılar Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess