Show simple item record

dc.contributor.advisorSamur, Yavuz
dc.contributor.authorKurtbeyoğlu, Şebnem
dc.date.accessioned2021-05-06T13:04:53Z
dc.date.available2021-05-06T13:04:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/591753
dc.description.abstractBu araştırmada; ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, ailenin aylık geliri, oyun oynama süresi, dijital oyun satın alma sıklığı, oyun oynama nedenleri, oyun platformu ve oyun türü gibi demografik değişkenlerin bilgisayar oyun bağımlılığı ile ilişkisinin tespit edilip ortaya konması amaçlanmıştır. Sokak oyunlarının devam edebildiği yeni yerleşim yerlerinden biri olan Silivri ilçesinde, dijital oyun bağımlılığının düzeyi, demografik değişkenler bakımından ortaya konmak istenmiştir. Bu bağlamda araştırma, İstanbul ilinin gelişmekte olan Silivri bölgesinde öğretim veren 11 ortaokulda olmak üzere toplam 822 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma betimsel tarama modelinde yürütülmüş olup örneklemden tek seferde veri toplanmıştır. Öğrencilere `Çocuklar İçin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği` ve `Kişisel Bilgi Formu` uygulanmıştır. Analiz işlemlerinde; yüzde, frekans, ortalama, ANOVA ve t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığı cinsiyet, oyun oynama süresi, dijital oyun satın alma sıklığı, oyun oynama nedenine göre anlamlı fark göstermektedir. Erkek öğrencilerin oyun bağımlılık düzeylerinin daha yüksek çıkması teknolojiye olan ilgileri ile açıklanabilir. Oyun oynama süresi arttıkça oyun bağımlılığı ölçeği ortalamalarının istatistiksel olarak arttığı görülmüştür. Ailenin aylık geliri arttıkça teknolojiye ulaşım imkânlarının artması, çocukların boş zamanlarında teknolojiyi oyun amaçlı kullanmasıyla sonuçlanabilmektedir. Bu durumun oyun bağımlılık düzeylerinin artmasına sebep olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine and reveal the relationship of demographic variables such as gender, class level, monthly income, playing time, digital game purchase frequency, reasons for playing games, game platform and game type with the computer game dependency of middle school students. The level of digital game addiction is desired to be revealed in terms of demographic variables in the district of Silivri, which is one of the new residential areas where street games still continue. The study was conducted with a total of 822 students, 11 of which were middle school students in the district of Silivri, Istanbul. The research was carried out in a descriptive scanning model and data were collected from the sample at one time. `Computer Game Addiction Scale for Children` and `Personal Information Form` were applied to the students. In the analysis process; percentage, frequency, mean, ANOVA and t-test techniques were used. According to the results of the research, the addiction of computer game means of the middle school students significantly differed according to gender, duration of game play, frequency of digital game purchases, and reasons for playing games. Higher level of gaming addiction of male students can be explained by their interest in technological. As the game duration increased, the game addiction scale means increased statistically. Since the increase of annual income of the family increases the opportunity to reach new technology, this can result in children using the technology for play in their free time. It can be said that this causes the level of game addiction to increase.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin demografik özelliklerinin oyun bağımlılığı ile ilişkisi
dc.title.alternativeDemographic characteristics relationship between game addiction of middle school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-10
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet addiction
dc.subject.ytmDigital games
dc.identifier.yokid10200049
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524019
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineEğitim Teknolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess