Üstün zekâlı ve yetenekli çocukların yaşadığı duyuşsal problemlere ilişkin aile görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üstün yetenekli çocukların yaşadığı duyuşsal problemler onların akademik, sosyal ilişkiler, aile uyumu, akran ilişkileri gibi farklı alanlarda sorunlar yaşamasına neden olmaktadır. Üstün yetenekli çocukların eğitimi ile ilgili çalışmalarda, onların eğitimleri ile doğrudan ilgilenen ve birçok sorun yaşayan anne babanın varlığı bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı üstün zekâli ve yetenekli çocuklarin yaşadiği duyuşsal problemlere ilişkin aile görüşlerini incelemektir. Bu amaçla nitel ve nicel veri toplama araçlarının birlikte kullanıldığı karma desen seçilmiştir. Araştırma duyuşsal problemleri olan üstün zekâlı ve yetenekli çocukların ailelerinin yaşadığı problemlere yönelik 2017-2018 öğretim yılında Bursa ilinde bulunan PÜYED'de üstün yetenekli çocuğu olan 95 veli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen 15 maddelik 5 li Likert tipi derecelendirme ölçeğinden elde edilen bilgilerin analizi ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, velilerin çocukları ile ilgili düşünce ve görüşlerinde anlamlı farklar görülmüştür. Velilerin aldıkları eğitim düzeyi ve çocukların okudukları sınıflarına göre anlamlı farklılıklar görülmüştür. Ayrıca velilerin yaşadıkları sorunlar için çözüm önerilerine yer verilmiştir. The affective problems of gifted children cause troubles in different fields as academic achievement, social relations, family adjustment, peer relations. In the education of gifted children studies, the existence of parents who are directly involved in their education and who have many problems is known. The purpose of this study is to examine the problems of gifted and talented children who have emotional problems. For this purpose, a composite pattern is used in which both qualitative and quantitative data collection tools are used together. The study was conducted with 95 parents who have gifted and talented children with affective problems in Bursa during 2017-2018 academic years. The research data were obtained by analyzing the information obtained from the semi-structured interview form and the 15-item Likert type scale developed by the researcher. As a result of the research, significant differences were observed in the opinions of the parents regarding their children. There were differences in education level of parents and children's grade. In addition, solutions to the problems experienced by the parents were included.
Collections