Ready for take-off: An aviation English needs analysis study in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'deki bir devlet üniversitesindeki Havacılık İngilizcesi öğrenicilerinin dil gereksinimlerini değerlendirmek için özel olarak tasarlanmıştır, Böylece Özel Amaçlı İngilizce, özellikle Havacılık İngilizcesi, alanındaki profesyonellerin, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) tarafından belirlenmiş dil standartlarının karşılanmasında öğrencilere yardımcı olacak etkili ders planları hazırlayabilmeleri ve bu alandaki diğer profesyonellere rehberlik edebilmek amaçlanmıştır. Literatürde, Havacılık İngilizcesi ile ilgili Türkiye'de benzer araştırma sonucuna rastlanmamış ve Havacılık İngilizcesi öğrencilerinin hedef durumdaki ihtiyaçlarının analizi ile ilgili boşluk bu araştırma ile doldurulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, karma yöntem araştırma tasarımı tercih edilmiş ve öğrencilerin ihtiyaçlarına ilişkin veriler iki aşamalı olarak elde edilmiştir. İlk olarak, araştırmacı tarafından aynı çalışmanın bir parçası olarak geliştirilen `Havacılık İngilizcesi İhtiyaç Analizi Anketi` kullanılarak 323 katılımcıdan nicel veriler toplanmıştır. Daha sonra ise aynı örnek grubundan 10 gönüllü ile yapılandırılmış bireysel görüşmeler yapılarak öğrencilerin Havacılık İngilizcesi ile ilgili algılarını ve Havacılık İngilizcesi derslerinden beklentilerini analiz etmek adına nitel veriler toplanmıştır. Öğrencilerin ihtiyaçları hakkında bilgi edinmek için ilgili verilerin analizi, Özel Amaçlı İngilizce uygulayıcıları ve diğer tüm Havacılık İngilizcesi profesyonelleri için önemli düzenlemeler önermiştir. Bu çalışmanın en önemli bulgularından biri, havacılıkta radyo-telefon iletişiminin neden olduğu zorluklar nedeniyle, dinleme becerisinin öğrenciler için büyük bir endişe kaynağı olarak ortaya çıkmasıdır. Ayrıca, Havacılık İngilizcesi derslerinde konuşma etkinlikleri için ayrılan sürenin maksimumda tutulması gerektiği tanımlanmış ve bunun da katılımcılar tarafından daha akıcı bir İngilizce konuşmacısı olma zorunluluğunun çok önemli olarak nitelendirilmesinden kaynaklandığı tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra Havacılık İngilizcesi öğrencilerinin Havacılık İngilizcesini yalnızca ICAO dil standartlarını karşılama zorunluluğundan değil aynı zamanda havacılıktaki güvenlik sorunları ve mesleki gelişim amaçları için de bir gereksinim olarak algılamalarından ortaya çıktığı gerçeği bu çalışma ile belirlenmiştir. Bu bulgular ışığında, Havacılık İngilizcesi alanında gelecekteki araştırmalar için gerekli önerilerde bulunulmuştur. The current study was specially designed to assess the language needs of Aviation English learners in a state university in Turkey so that the professionals in the field of ESP, specifically Aviation English, could come up with effective course plans to help these learners meet language standards set by International Civil Aviation Organization (ICAO) and it could serve as a guide for other professionals in this field. The exploration of prior research in the literature related to Aviation English yielded no results and this gap concerning the analysis of Aviation English students' needs in the target situation was tried to be filled in with this research. For such purposes, mixed methods research design was preferred and the data pertaining to students' needs was collected in two phases. First, quantitative data was collected from 323 participants by instrumenting the 'Aviation English Needs Analysis Questionnaire' which was developed by the researcher as part of the same study. Second, qualitative data was collected to analyze students' perceptions towards Aviation English and expectations from Aviation English courses by conducting structured individual interviews with 10 voluntary interviewees from the same sample. The analysis of relevant data to gain insight into the needs of students suggested significant implementations for ESP practitioners and all other professionals of Aviation English. One of the key findings of this study was that listening comprehension showed up as a big concern of students because of the difficulties resulting from radiotelephony in aviation. Also, it was found out that the time allocated for speaking activities in Aviation English classrooms should be kept at maximum because the necessity to be a more fluent speaker of English was defined by the participants as crucial. What's more the fact that Aviation English students perceived learning Aviation English not only as a requirement to meet ICAO language standards but also for safety issues in aviation and for the purposes of professional development was brought to light in this study. In the light of these findings, necessary suggestions were also put forward for future researches in the field of Aviation English.
Collections