Eğitsel oyun tasarlama sürecinin öğrencilerin Fransızca kelime öğrenimine etkisi ve sürece yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji alanında yaşanan hızlı değişim teknoloji kullanımının yaygınlaşmasına ve günlük yaşantımızda bazı değişikliklerin olmasına, içinde bulunduğumuz toplumun kişilerden beklentilerinin değişmesine neden olmuştur. Toplumun bu değişen beklentileri doğrultusunda bireyler yetiştirmek artık eğitim ve öğretimde bir zorunluluk haline gelmiştir. Öğrencilerin bilgisayarda en fazla yaptıkları şeyin oyun oynamak olduğu düşünüldüğünde oyunların eğitim-öğretim sürecine dahil edilmesigerekliliği doğmuştur. Ancak oyun tasarımı da eğitim ortamlarında kullanıldığı takdirde öğrencilere farklı beceriler kazandırdığı gerçeği de göz ardı edilmemelidir. Bu araştırmada amaç; eğitsel bilgisayar oyunu tasarlama sürecinin öğrencilerin Fransızca kelime öğrenimine ve eğitsel oyun tasarlama sürecine yönelik görüşlerini incelemek olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda 5.sınıf öğrencilerine Fransızca dersinde seçilen konu ile ilgili olarak Scratch üzerinde oyun tasarlatılmış olup uygulama sonunda da kelime başarı testi ile öğrencilerin başarıları incelenmiştir. Ayrıca yarı yapılandırılmış görüşmeler ile öğrencilerin eğitsel oyun tasarlama sürecine yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS'deanaliz edilerek uzman görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre Fransızca kelime öğrenirken eğitsel oyun tasarlayan deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduğu söylenebilir. Ayrıca öğrencilerin büyük bir çoğunluğu Fransızca dersine yönelik oyun tasarlamaktan keyif aldıklarını, yeni kelimeler öğrendiklerini, kendilerine ait oyun tasarlamaktan hoşlandıklarını ve kendi tasarladıkları bu oyunu arkadaşlarıyla birlikte oyun oynamaktan keyif aldıklarını söylemişlerdir. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, İngilizce ve Sosyal Bilgiler gibi diğer derslerde de oyun tasarlamak istediklerini belirtmişlerdir. Rapid change in technology has led to the widespread use of technology and some changes in our daily lives, which have redefined the expectations of the people in our society. It has become a necessity in education to train individuals in line with these changing expectations of the society. Based on the fact that playing computer games is what students do most, the necessity of incorporating games into the education process has arisen. However, the fact that game design is used in educationalenvironments also gives students different skills should not be ignored. The aim of this research is process of educational computer game design affects positively the French vocabulary acquisition of students and to analyze the opinions of students towards such game design process. For this purpose, a game on scratch was designed by the students for the subject selected in the French course of the 5th grade students and the success of the students with the word acquisition level was evaluated at the end of the application with a test. In addition, with the aid of semi-structured interviews, theopinions of students towards educational game design process were analyzed. The data obtained by the research were analyzed in SPSS in accordance with the opinions of the experts. According to the results obtained by this study, it can be said that the students who design educational games while learning the French words are more successful than the students of the control group. In addition, a majority of students expressed that they enjoy playing games for French lessons, learning new words, their own game design process and playing the game they had designed with their friends. Most of the students stated that they want to design games in other courses such as Turkish, Mathematics, Science and Technology, English and Social Studies.
Collections