Integrating global citizenship education into English teacher education pedagogy: With reference to The United Nations Sustainable Development goals
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu boylamsal durum çalışmasının kapsayıcı amacı; Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri çerçevesinde Küresel Vatandaşlık Eğitimi'nin İngilizce Öğretmeni Eğitimi Pedagojisi'ne entegrasyonunun etkilerini ve pratikteki yansımalarını ortaya koymaktır. Ayrıca bu çalışma, İngilizce öğretmeni adaylarının küresel vatandaşlık seviyelerini belirlemeyi, bu entegrasyona ilişkin algılarını tespit etmeyi ve buna benzer bir uygulama yapmak isteyen öğretmen eğiticilerinin karşılaşabileceği muhtemel zorlukları raporlamayı hedeflemektedir. Çalışma grubu, Türkiye'de bir üniversitede okuyan 30 İngilizce öğretmeni adayından oluşmaktadır. Karma yöntemler araştırması olan bu çalışmanın nicel bölümü anket sonuçlarının istatistiksel analizlerini içermektedir. Nitel bölümü ise öğretmen adayları tarafından hazırlanan küçük ölçekli öğretim planlarının, hedef grup görüşme dökümlerinin ve araştırmacı alan notlarının içerik analizlerinden oluşmaktadır. Elde edilen bulgular, bu doğrultuda geliştirilen bir programın öğretmen adaylarının küresel vatandaşlık seviyelerini artırdığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, programın öğretmen adaylarının küçük ölçekli öğretim planlarına ve uygulamalarına nasıl yansıdığını ortaya çıkarmıştır. Öğretmen adaylarının Küresel Vatandaşlık, Küresel Vatandaşlık Eğitimi ve bu eğitimin İngilizce Öğretmen Eğitimi Pedagojisi'ne entegrasyonu ile ilgili algılarının da ortaya konduğu bu çalışmada programın entegrasyonu ile ilgili program eğitmeninin algıları da raporlanmıştır. Ulaşılan sonuçların eğitimde politika belirleyicilerine, öğretmen eğiticilerine, İngilizce öğretmeni ve adaylarına, paydaşlara, materyal tasarımcılarına ve ders kitabı yazarlarına fayda sağlayabileceği düşünülmektedir. The overarching aim of this longitudinal case study is to reveal the effects and practical reflections of the integration of Global Citizenship Education (GCE) into English Teacher Education Pedagogy with reference to the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs). Besides, it aims to find out pre-service English teachers' (PTs) global citizenship (GC) levels and identify their perceptions about such integration. Finally, it aims at reporting possible challenges that a teacher trainer may face during such implementation. The sample of the study consists of 30 PTs studying at one of the universities in Turkey. As a mixed-methods research, the quantitative aspect of the study involved the statistical analysis of questionnaire results, whereas the qualitative aspect of the study involved the content analysis of microteaching lesson plans prepared and presented in two different phases by the PTs, transcripts of focus group interviews and field notes taken by the researcher. The findings of the study revealed that the integration of the GCE program into English Teacher Education Pedagogy through the SDGs enhanced the PTs' levels of GC. In addition, the research found out how the GCE program was reflected in PTs' microteaching plans and practices. Besides, the perceptions of the PTs regarding GC, GCE and the integration of the GCE into English Teacher Education Pedagogy were also presented. Finally, the research also reported the perceptions of the trainer of the GCE program regarding the implementation of the GCE program. The findings are considered to be valuable to policy makers, teacher educators, in-service and pre-service teachers, stakeholders, material designers and course book writers.
Collections