Okul öncesi dönemde 48-60 aylık çocukların kelime dağarcığı düzeyleri ve sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 48-60 aylık çocukların kelime dağarcığı düzeyleri ve sosyal beceri düzeyleri arasında ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Aynı zamanda 48- 60 aylık çocukların kelime dağarcığı ve sosyal becerileri üzerinde okul türünün, anne ve baba eğitim düzeyinin, annenin çalışma durumunun ve sosyoekonomik durum gibi değişkenlerin etkili olup olmaması araştırmanın temelini oluşturur. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinde öğrenim gören okul öncesi çocukları, örneklemini ise İstanbul ili Çekmeköy sınırları içerisinde bulunan bir devlet okulu ve bir özel okulda eğitim alan 48-60 aylık toplam 86 çocuk (E:45, K:41) oluşturmaktadır. Örneklem grubu belirlenirken kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kelime dağarcığı düzeyinin okul türüne, anne eğitim düzeyine göre, baba eğitim düzeyine göre farklılaştığı görülmüştür. Özel okulda öğrenim gören, ebeveyn eğitim düzeyi yüksek çocukların kelime dağarcığı düzeyi, devlet okulunda öğrenim gören ebeveyn eğitim düzeyi düşük çocukların kelime dağarcığı düzeyinden daha yüksek bulunmuştur. Anne çalışma durumunun kelime dağarcığı düzeyini etkilemediği görülmektedir. Sosyal beceri düzeyinin okul türüne, ebeveyn eğitim düzeyine göre ve anne çalışma durumuna göre farklılaştığı görülmektedir. Özel okulda öğrenim gören, ebeveyn eğitim düzeyi yüksek, annesi çalışan çocukların sosyal beceri düzeylerinin, devlet okulunda eğitim gören ebeveyn eğitim düzeyi düşük, annesi çalışmayan çocuklara oranla sosyal beceri düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucu bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, kelime dağarcığı düzeyi yüksek olan çocukların sosyal beceri düzeyinin kelime dağarcığı düzeyi düşük çocuklardan daha yüksek olduğu saptanmıştır. In this study, the aim of this research was to investigate the relationship between vocabulary levels and social skill levels of 48-60 months old children. At the same time, impact of school type, mother and father education level, mother's working status and socioeconomic status on vocabulary and social skills of 48-60 months old children were investigated. The population of the study consisted of preschool chilren studying in İstanbul in the 2017-2018 academic year and the study sample was 48-60 months, 86 children (M:45, F:41) studying in a public school and a private school within the borders of Çekmeköy. The convenient sampling method was used to determine the sample. The results showed that the level of vocabulary of children, studying in private school with high parental education level, is higher than the vocabulary level of children, studying in the public school with low level of parental education. It is seen that mother working status does not effect the child's vocabulary level. The results also showed that social skill level differs according to the type of school, parental education level and mother working status. It was found out that the social skill levels of the children, studying in private school, whose parents have high level of education and whose mothers are working, are higher than the children studying in public school whose parents have low level of education and whose mothers aren't working. According to the results of the study, it was found that the social skill level of the children with high vocabulary level was higher than the children with low level of vocabulary.
Collections