Devlet okulu ve özel okulda görev yapan sınıf öğretmenlerinin mesleki doyumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, özel okul ve devlet okulu öğretmenlerinin mesleki doyumlarını inceleyen bir çalışmadır. Çalışmanın genel amacı, devlet okulu ve özel okul öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerini, mesleki doyumu nasıl açıkladıklarını ve aynı mesleği yapmış olmalarına rağmen farklı çalışma ortamlarında olduklarından mesleki doyumlarının bu durumdan nasıl etkilendiğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Devlet okulu ve özel okul öğretmenlerinin mesleki doyumlarını nasıl tanımladıkları ve bu yöndeki algılarını incelemeyi amaçlayan bu araştırma olgubilim (fenomenoloji) deseninde nitel bir çalışmadır. 2017-2019 yılları arasında İstanbul ili Beyoğlu ilçesindeki devlet okullarında çalışan 8 sınıf öğretmeni, İstanbul ilindeki özel okullarda çalışan 8 sınıf öğretmeniyle yüz yüze görüşme sağlanmış ve önceden belirlenen görüşme sorularına cevap alınmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan nitel çalışmada elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Öğretmenlik mesleğine karşı istekleri, mesleki doyumun kurumsal ve bireysel gerekçeleri, doyumun artması için öneriler temaları altında sonuca ulaşılmıştır. Devlet okulunda çalışan sınıf öğretmenleri tarafından öğretmenlik mesleği kutsal kabul edilirken branşlarını değiştirmek istedikleri yönünde düşünce belirtmişlerdir. Özel okul öğretmenleri ise sınıf öğretmenliğinden memnun hatta daha büyük yaştaki çocuklarla çalışsalar aynı doyumu alamayacakları yönünde fikir beyan etmişlerdir. Çalışma sonunda devlet okulu ve özel okul öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun mesleki doyum hissettikleri ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Mesleki Doyum, Sınıf Öğretmenleri, Devlet Okulu, Özel Okul This study examines the job satisfaction of private school and public-school teachers. General purpose of this study is to understand how private and public-school teachers rate their job satisfaction levels, their definitions of job satisfaction and how their job satisfaction levels differentiate due to different job environments despite technically having the same occupations. A qualitative phenomenological method has been used to understand private and public-school teachers' definition and perception of job satisfaction. In this context, face-to-face interviews with 8 teachers who have worked at the public schools in Beyoğlu district of İstanbul between 2017-2019 and 8 teachers who have worked at the private schools in İstanbul between 2017-2019 have been conducted using predefined interview questions. A structured interview method has been employed as the data collection tool and content analysis has been run over the data gathered. Results of the study were driven based on their appetite towards teaching, personal and corporate grounds of job satisfaction and their suggestions to improve the job satisfaction. While teaching is deemed as a sacred job by public school teachers, some has shown desire to change their field of teaching. On the other hand, private school teachers indicated their satisfaction with teaching at the primary school level, while stating that teaching higher grades might not provide the same levels of satisfaction. The study shows that majority of the private and public-school teachers have job satisfaction.Keywords: Job Satisfaction, Primary School Teachers, Public School, Private School
Collections