Eğitim yönetiminde bireysel ve grupla birlikte karar almanın farklılaştırıcı rolü üzerine bir vaka çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı bireysel ve gurup halinde karar alma farklılıklarını ortaya koymak ve bunun sonucu olarak yönetici adaylarına karar verme sürecinde karar alırken yardımcı olmaktır. Bu araştırmada eğitim yönetiminde bireysel ve grup halinde karar almanın farklılaştırıcı rolü incelenmiştir. Bu bağlamda incelenen vakalar, okul yöneticisi adayları ve veliler ekseninde irdelenmiştir. Önceden belirlenen vakalar hakkındaki yönetici görüşleri alınmış ve birlikte karar alma eyleminin nasıl gerçekleştirildiği gözlenmiştir. Çalışmada okul yöneticisi adaylarının olası problemli vakalarda yöneticiler tarafından gerçekleştirilen yaklaşımları gözlemlemesi ve bu durumu kendileri tecrübe etseler nasıl tavır gösterecekleri incelenmiştir. Araştırmanın temelinde söz konusu vakalarda gerçekleşen sürecin yöneticiler tarafından nasıl başarılı ve çözüm odaklı sonlandırılabileceğinin belirlenmesi için ortak karar alma eylemleri değerlendirilmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak nitel araştırmalarda kullanılan tekniklerden birisi olan kritik olay yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem, insan eylemleri ve söz konusu eylemlerin önemini ortaya çıkarması açısından önemli bir tekniktir. Araştırma kapsamında incelenen ilk vakada okulda öğrencilere okutulan bir kitapta tasvir edilen kanlı sahnelerden ötürü şikâyetçi olan bir veli söz konusu olmuştur. Bu çalışmada yönetici adaylarının bu vaka ile karşılaşması durumunda bir yönetici olarak nasıl bir yol izleyeceği ve daha önce izlenen yola yönelik görüşleri incelenmiştir. Elde edilen verilere göre yönetici adaylarının tamamı yaşanan bu durumda asıl hatanın merkezde olduğunu, merkezin iyi organize olmayıp, çalışma disiplinsizliği sergileyerek böyle bir bahaneyi ortaya sürdüğünü düşündüklerini ifade etmişlerdir. Bu vaka incelemesinin en önemli bulgusu, bireysel ve gurup karar alma bölümünde gurup kararı alırken bireylerin risk alma konusunda daha radikal kararlar verdiğinin ortaya çıkmış olmasıdır. The purpose of this study was to investigate the differentiating role of individual and group decision making in educational administration. In this context, the cases examined were in the direction of the principal candidates and parents. Principal's opinions were taken about predetermined cases and it was observed how decision-making was carried out together. In this study, it was been examined how the school administrator candidates will observe the approaches performed by the principal in possible problem cases and how they will behave if they experience this situation themselves. The basis of this study was to evaluate common decision-making actions in order to determine how successful and solution-oriented can be terminated by principals. As the data collection method, critical event was used in the study. This method is an important technique to reveal the importance of human actions in a given situation. In the first case, a parent was complained about the bloody scenes depicted in a book in the school. In this study, the prospect of the principal candidates as a new principal in the case of encountering this case and the opinions of the trainee about the path that was followed previously were examined. According to the responses obtained, all of the executive candidates stated that the actual error was caused by the unit dealing with the subject in the center, and that the center was not organized well and showed such an excuse by exhibiting the work disillusionment.
Collections