Okul çalışma yaşam kalitesinin öğretmenlerin mobbinge maruz kalma düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal şiddetin yansımalarından biri olan işyerinde sistematik yıldırma davranışı, kişiler arasındaki sosyal mesafelerin, gruplaşmaların, rekabetin ve güç mücadelelerinin artması, bireylerin iş ve yaşam stresi düzeylerinin yükselmesi, monotonluğun artması, örgüt yapılarında radikal değişimlerin yaşanması ve hukuk kurallarının zaman zaman yetersiz kalması gibi faktörlerin tetiklediği, günlük sürtüşmelerin ve çatışmaların ötesinde, sürekli hale gelen düşmanca bir davranış biçimi olarak, örgütsel ilişkileri bozabilen ve örgüt üyeleri üzerinde yıkıcı etkiler yaratabilen bir olgudur.Okul yaşam kalitesi, yaşam kalitesi kavramından hareketle ortaya çıkmıştır. Yaşamlarının büyük kısmını eğitim ortamlarında geçiren öğrencilerin okuldan zevk almaları, okullarını benimsemeleri ve kendilerini okula ait hissetmeleri için okuldaki yaşamlarının kalitesi önem taşımaktadır.Bu çalışmanın amacı okul çalışma yaşam kalitesinin öğretmenlerin mobbinge maruz kalma düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirleyebilmektir. In the workplace, which is one of the reflections of social violence, social mental disturbances are caused by factors such as grouping, increasing competition and power struggles, increasing levels of work and life stress of individuals, increasing monotony, radical changes in organizational structures, beyond everyday conflicts and conflicts, is a phenomenon that can disrupt organizational relationships and create devastating effects on the members of the organization, as a form of hostile behavior that becomes permanent.School quality of life emerged from the concept of quality of life. The quality of life at school is important for students who spend most of their lives in educational settings to enjoy school, to adopt their schools and to feel themselves at school.The purpose of this study is to determine the relationship between mobbing exposure levels of teachers' quality of life of school work.
Collections