Exploring factors that predict pre-service English teachers` intentions to use augmented reality using decomposed theory of planned behavior
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mevcut araştırma İngilizce öğretmeni adaylarının geleceklerinde dil öğretimi derslerinde arttırılmış gerçeklik teknolojisi kullanım niyetlerini etkileyen faktörleri incelemiştir. Bu amaç doğrultusnda, karma yöntem kullanılmıştır.Araştırmanın nicel veri toplama aşaması, İngilizce öğretmeni adaylarına (N=141) eğitimde ve yabancı dil derslerinde arttırılmış gerçeklik teknolojisi üzerine verilen eğitim ve tartışma seansından sonra uygulanan likert tipi Ayrıştırılmış Planlı Davranış Teorisi ölçeğinden oluşmaktadır. Nitel veri toplama aşamasında ise yarı yapılandırılmış görüşmeler (N=15) ve yansıma yazıları (N=55) kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonuçları gösterdi ki yüksek orana sahip algılanan faydalılıkla beraber tutum, İngilizce öğretmeni adaylarının arttırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımı niyetlerini etkileyen en önemli faktör olarak bulunmuştur. Dahası, nitel bulgular neredeyse bütün İngilizce öğretmeni adayları arttırılmış gerçeklik teknolojisine yönelik pozitif tutumlar sergilediğini ortaya koydu. Aynı zamanda nitel bulgular, İngilizce öğretmeni adaylarının arttırılmış gerçeklik teknolojisini gelecekteki sınıflarında kullanmalarında en çok yararlılık ve öğrenci etkisinin payı olduğunu ortaya koydu. Bulgular, arttırılmış gerçeklik teknolojisinin motivasyon sağlayıcı ve dikkat çekici özelliklerinin hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin bakış açısından en çok dile getirilen avantajlar olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışma öğretmen eğiticileri, müfredat planlayıcıları, öğretmenlik programları geliştiricileri ve öğretmenler için çeşitli öneriler barındırmaktadır. Anahtar Kelimeler: Arttırılmış Gerçeklik, İngilizce Öğretmeni Adayları, Ayrıştırılmış Davranış Teorisi The present study explored the factors that predict pre-service English teachers' intentions to use augmented reality (AR) in their future language classes. For this purpose, this study applied a mixed methods design. The quantitative phase of the study consisted of 5 point Likert-type scale of Decompesed Theory of Planned Behavior administered to pre-service English teachers (N=141) after the implementation process which included training and discussion session on augmented reality technology in education and language classes. The qualitative phase of the study consisted of the semi-structured interviews (N=15) conducted with pre-service English teachers and reflection papers (N=55). Results indicated that attitude variable with a very high rate of perceived usefulness construct was the most significant predictor of pre-service English teachers' intentions to use augmented reality in their future classes, and qualitative data showed that nearly all pre-service English teachers held positive attitudes toward augmented reality and they intend to use this technology in their future classes mainly because of perceived usefulness and student influence. Additional findings put forward that attention-grabbing and motivation-providing were the two most frequently stated advantages of AR from pre-service English teachers' perspectives. Moreover, pre-service English teachers' transformational changes were found to be caused mainly by perceived ease of use. This study offers implications for teacher educators, curriculum designers, teacher education program developers and teachers.Keywords: Augmented Reality, pre-service English teachers, Decomposed Theory of Planned Behavior
Collections