The effects of authentic and interactive video tasks onstudents` extra listening practices
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, özgün ve etkileşimli video alıştırmalarının üniversite hazırlık programındaki öğrencilerin dinleme uygulamaları ve algıları üzerindeki etkilerini çoklu ortam öğrenimi ve özgünlük açısından incelemektir. Çalışma Türkiye'deki bir üniversitenin hazırlık okulunda öğrenim gören 15 öğrenciyi kapsamaktadır. Bu video alıştırmalarının etkilerini araştırmak için öğrencilere ön-test ve son-test uygulanmışır. Bu videolar, araştırmacı tarafından yedi hafta boyunca öğrencilere alıştırma olarak verilmiştir. Her videonun sonunda, öğrencilere video deneyimleri hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Uygulamadan sonra, Çoklu Ortam Teorisi ışığında uyarlanmış, öğrencilerin ilgiseviyelerini ölçmek için bir anket uygulanmıştır. Nitel verilerin toplanması için 12 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, Çoklu Ortam Kuramı ışığında hazırlanan ve belirli öğrenme ilkeleri ile desteklenen özgün etkileşimli video alıştırmalarının, öğrencilerin dinleme uygulamaları üzerinde olumlu bir etki yarattığını göstermektedir. Çalışma sonuçları aynı zamanda ders temalarıyla uyumlu videolar izlemenin öğrencilerin görüşlerini olumlu bir şekilde etkilediğini göstermektedir. Öğrencilerin çoğu, bu videoları ilgi çekici ve yararlı bulduklarını ifade etmişler, son değerlendirme sonuçlarında öğrencilerin dinleme puanları üzerinde artış görülmüştür. The primary goal of this study is to examine the effects of authentic and interactive video tasks on English as a Foreign Language (EFL) learners' listening practices, perceptions (interest and enjoyment level) regarding using multimedia learning in improving their listening skills. The study involved 15 students from the preparatory school of a university in Turkey. To analyze the effects of authentic and interactive video tasks, a pretest and a post-test were given to the students. Authentic and interactive videos that the students can watch and at the same time answer different types of questions were assigned by the researcher in a weekly program throughout seven weeks. To collect data, at the end of the each video, the students' perceptions were asked about their experiences. After the implementation, a questionnaire was applied to understand the students' overall perceptions (interest and enjoyment level) regarding the multimedia learning experience. Furthermore, follow up semi-structured interviews were conducted with 12 students to enrich and triangulate the data. The results of the study show that authentic and interactive video tasks created a positive effect on students' listening practices and influenced their perceptions (interest and enjoyment level) positively. The study results suggest that most of the students who participated in this research found watching these videos out of the classroom appealing and useful for improving their listening skills.
Collections