Özel ilköğretim okullarında öğrenen okul ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, özel ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen görüşlerine göre, öğrenen okul düzeyi ile örgüte bağlılıkları arasındaki ilişkiyi incelemek ve öğretmenlerin öğrenen okul ve örgütsel bağlılık algılarının belirtilerine yönelik bazı demografik değişkenler açısından anlamlı bir fark gösterip göstermediğini belirlemektir. Veri toplama aracı olarak Subaş (2010) tarafından geliştirilen Öğrenen Okul Ölçeği, Allen ve Meyer tarafından geliştirilen ve Özkan (2010)tarafından Türkçeye uyarlanan Örgütsel Bağlılık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmış, toplam 117 öğretmene ölçekler uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde dağılımı, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum, maksimum gibi tanımlayıcı istatistiklerin yanında t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Cronbach alpha güvenirlik katsayısı hesaplanmış, regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre örgütsel bağlılık üzerinde yalnızca etkin olan öğrenen okul algısından paylaşılan vizyon boyutu anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğrenen Okul, Öğrenen Organizasyonlar, Örgütsel Bağlılık. The main objective of this study was to examine the relationship between learning school and organizational commitment and to determine if teachers show any meaningful differences in terms of teachers' perception of learning based on the views of teachers in private elementaryschools. As a data collection tool, Learning School Scale developed by Subas (2010), Organizational Commitment Scale developed by Allen and Meyer and adapted to Turkish by Özkan (2010) and Personal Information Form were used in the study and these scales were applied with 117 teachers. The data obtained from the scales were analyzed with SPSS 22 packet program. In the analysis of data, one-way analysis of variance (ANOVA) in addition to frequency, percentage distribution, arithmetic mean, standard deviation, descriptive statistics such as maximum and minimum were used, Cronbach alpha reliability coefficient were counted and regression analysis was made. Pearson correlation coefficient was counted in the relation analysis of scales. As a result of analysis, organization commitment, which was effective on shared vision dimension of learning school perception, was predicted meaningfully.Keywords: Learning School, Learning Organizations, Organizational Commitment.
Collections