Farkındalık (mindfulness) temelli dikkat geliştirme programının 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin dikkat düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; 3. 4. sınıfta devam eden öğrencilere yönelik geliştirilmiş olan 8 haftalık Farkındalık Temelli Dikkat Geliştirme Programı'nın öğrencilerin dikkat düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılının 2. döneminde İstanbul/Fatih ilçesinde bir devlet okulunda eğitim-öğretime devam eden 115 öğrenci arasından yansız atama yoluyla seçilen 24 öğrenciyle yürütülmüştür. Ön test, son test, deney ve kontrol grubu deseniyle yürütülen araştırmanın deney grubu seçkisiz yöntemle atanan 11 öğrenci (5 öğrenci 3. sınıf; 6 öğrenci 4. sınıf)'den oluşmaktadır. Deney grubuna katılan öğrencilerin 6'sı kız 5'i erkektir. Araştırmanın kontrol grubunda 10 öğrenci (8 öğrenci 3. sınıf; 2 öğrenci 4. sınıf) yer almıştır. Çalışmanın verileri Burdon Dikkat Testi ve Demografik Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS (The Statistical Packetfor The Social Sciences) paket programı kullanılmış, araştırma değişkenlerinin normal dağılım gösterdiği saptandıktan sonra iki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında ve grup içerisinde tekrarlı ölçümler eşleşmiş grup için Mann Whitney U analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, Farkındalık (Mindfulness) Temelli Dikkat Geliştirme Programı'nın, deney grubuna katılan öğrencilerin dikkat düzeyinde anlamlı artış sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Dikkat, Çocuklarda Dikkat, Farkındalık, Çocuklarda Farkındalık, Program Geliştirme The purpose of this research is to examine the effect of 8-week awareness-based attention development program on 3rd and 4th grade students' attention levels. The study was carried out with 24 students who were chosen by random assignment among 115 students attending to elementary school in İstanbul / Fatih district in the second semester of 2018 - 2019 academic year. The research's, which is carried out with pre-test, post-test, experimental, and control group design, experimental group consists of 11 students randomly assigned (5 students in 3rd grade, 6 students in 4th grade). 6 of the students who participated in the experimental group were female and 5 were male. The control group of the study included 10 students (8 students 3rd grade; 2 students 4th grade). The data of the study was obtained by using Burdon Attention Test and Demographic Information Form. SPSS (The Statistical Packetfor The Social Sciences) package program was used in the analysis of the data. After determining the normal distribution of the research variables, Mann Whitney U analysis was applied for comparing the quantitative continuous data between the two independent groups and for the group with repeated measurements in the group. The results of the research showed that mindfulness based attention development program provided a significant increase in the attention level of the students who participated in the experimental group.Keywords: Attention, Attention in Children, Awareness, Awareness in Children, Curriculum Development
Collections