16. yüzyılın belli başlı şairlerinin divanlarında övünme unsurları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmamızda 16. yüzyılın başlıca şairlerinden Fuzûlî, Bâkî, Hayâlî ve Muhibbî divanlarında övünme unsurları incelenmiştir. Klasik edebiyatın zirvesi olarak da düşünebileceğimiz 16. yüzyıl, şairlerin sanatlarını en üst düzeyde sergiledikleri ve Divan şiirinin doruğa ulaştığı bir dönemdir. Bu çalışmamızda, 16. yüzyıl Divan şairlerinin sanatını icra ederken şiirde ne gibi unsurlarla ilgiler kurduğunu, şiir ve söz söyleme ustalığını nasıl sergilediğini ve şairin şiir anlayışı ile hayal dünyasını yansıtan bu unsurlarla ne şekilde övündüğünü anlamayı amaçladık. Çalışmamızda konu iki bölüm halinde ele alınmıştır. Tezimizin asıl konusunu teşkil eden birinci bölümde 16. yüzyıl şairlerinin divanlarında sanat anlayışını gösteren beyitler önce nesre çevrilip günümüz Türkçesiyle yazılmıştır. Akabinde beyitler tasnif edilmiş ve şairlerin şiirde ortak övünme unsurları belirlenip bu çerçevede konu örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda bu övünme unsurları ışığında sanatçının ideal şiir portresi ortaya konulmuştur. İkinci bölümde ise çalışmanın geneli değerlendirilmiş ve sonuç kısmı oluşturulmuştur. In this study, eulogy elements were researched in Divan poems Fuzuli, Baki, Hayali and Muhibbi the main poets of the 16 th century. 16 th century we might consider as the peak of Classical Literature, is a term that the poets performed their art at the highest level art Divan poem won the summit. In the study, we aimed to understand that while 16 th century Divan poets was performing their arts, which elements connected relation, how displayed their skill of poem and oratory and what in ways was proud of these elements which reflected the poets sense of art and imaginary world. In the study, subject was discussed as two sections. In the first section that includes the main issue of our thesis, after the verses which show 16 th century poets' artistic perspective in their Divans poems, first were adapted to prose then were written with modern Turkish language. Then the verses were classified, the subject was tried to explain in this perspective with examples. Besides, the artist's ideal poem portrait was exposed in the light of these eulogy elements. Howewer in the second section, the owerall study was evaluated and created a conclusion part.
Collections