Kamuya ait işletmelerde halkla ilişkiler etkinlik ölçümü (Kastamonu-Daday Orman İşletme Müdürlüğü örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Kamuya Ait İşletmelerde Halkla İlişkiler Etkinlik Ölçümü (Kastamonu-Daday Orman İşletme Müdürlüğü Örneği)` adlı bu tez çalışmasında eğitim seminerlerinin etkinlik ölçümü yapılmıştır.Bu tez çalışması ile Daday Orman İşletme Müdürlüğü'nde yürütülen sertifikasyon sürecinde gerçekleştirilen halkla ilişkiler etkinliklerinin, işletmenin amaçları doğrultusunda hedef kitlelerde istenilen etkiyi oluşturup oluşturamadığının ortaya konulması hedeflenmiştir. Bu amaçla, etkinlik sonuç ölçümü yöntemleri olan farkındalık/anlama, hatırlama/hatırda tutma, tutum/tercih ve davranış ölçüm yöntemleri uygulanmıştır. Yöntemlerin uygulanmasında kullanılan veriler hedef kitlelere anketlerin uygulanması ile elde edilmiştir. Kurum içi hedef kitleler olarak kurum personeli ile orman üretim işçileri; kurum dışı hedef kitle olarak müşteriler seçilerek her gruba ayrı ayrı anket sorgusu uygulanmıştır. Ayrıca ortak sorular da bulunmaktadır. Tez çalışmasında anketler ile toplanan veriler frekans tabloları ve bağımsız iki örnek t-testi ile analiz edilerek değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, halkla ilişkiler etkinlik sonuç ölçümü yöntem çeşitlerine göre ölçümlenmiştir. Sonuçlar, etki seviyesine göre üç hedef kitle için hem ayrı ayrı hem de ortak sorular için karşılaştırmalı olarak ortaya konulmuştur. The effectiveness of education seminars has been measured in this thesis, `The Measurement of Public Relations Activities in Public Enterprises (Kastamonu-Daday Forestry Operation Directorate Case)`.It has been aimed to determine whether public relations activities carried out by certification program in Daday Forestry Operation Directorate create the desired effects on the target group in accordance with aims of the enterprise. For this purpose, these activity results measurement methods have been used; awareness/comprehension, recollection/remember, attitude/preference and behavior. Data used in the methods have been obtained from questionnaires conducted on the target group.Staff, and labors of forest production have been picked up as intra-organization target group; clients have been picked up as non-organization target groups. Both groups have been conducted questionnaires separately. There are also common questions.Data collected via questionnaires have been analyzed with frequency tables and independent two sample t-test. Obtained findings have been gauged according to varieties of public relations activity results measurement methods. Results have been put forward in terms of effectiveness level for three target groups both separately and comparatively for common questions.
Collections