Jantlarda düzlemsel eğme gerilmeli yorulma deneyi ve çentik etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VII ÖZET * Jantlarda düzlemsel eğme gerilmeli yorulma deneyi ve çentik et kisi ` adı altında hazırladığım bu tez,BMG firması tarafından üretilen K8C 3050 parça nolu V-220QF vasıtalara ait 8.0-20 ebadında kamyon jan tının ve OTOYOL firması tarafından üretilen FIAT 50 NC kamyonetlerine ait 5.50F x 16 SDG jantının yorulma dayanımında çentik faktörünün öne mini kapsamaktadır. Bu araştırmamda yukarıda belirttiğim jantları TİKERSAM jant fabri kasında mevcut jant yorulma cihazında test ederek çentik faktörünü ve yorulma kırılması olayını deneysel olarak inceledim. Testlerin sonunda elde ettiğim sonuçlar jantın haddelenmesi esnasında uygulanması gere ken baskı ve göbeğin çembere kaynağında göbek ile çember arasındaki me- safenin tesbit edilmesi bakımından önem taşımaktadır. IX ABSTRACT ` The effect of notch and fatigue test that is bending stress at rims `of the name of this thesis that I prepared includes effect of notch in fatigue endurance of 8.0-20 and 5.50F x 16 SDC rims Which are used for trucks are being produced by BMC CO. and OTOYOL CO. The testing of rims had been made by fatigue test equipment Which is present in TEKERSAI rim factory. The results Which were obtained at the end of tests most important for establish of rolling load of rims and welding width of rims.
Collections