Veri yapısının araştırılması ve doğal kümelerin belirlenmesi amacıyla kümeleme çözümlemesi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türk üniversitelerinde 1990-1991 öğrenim yılında istatistik bölümlerinin son sınıflarında öğrenimlerini sürdüren öğrencilerin, bilgisayar eğitimleri konusunda görüşlerinin kümeleme çözümlemesi ile belirlenmesi amacıyla yapılan bu çalışmanın birinci bölümünde öncelikle ana çizgileriyle kümeleme çözümlemesi ele alınmıştır. Kümeleme Çözümlemesinde izlenen aşamalar gözden geçirildikten sonra çözümlemede kullanılan benzerlik ölçülerine yer verilmiştir.Kümeleme tekniklerinin bunu izleyen kesimlerde ayrıntılarıyla ele alınması daha sonra genel değerliendiri lmesi yapı1 mıstır. istatistik eğitiminde bilgisayar kullanımının incelendiği ve uygulamaya yer verilen ikinci bölümde önce programlama dili dersleri ve paket programların önemine değinilmiş, istatistik bölümlerinde bilgisayar eğitimi, veri len bilgisayar dersleri ve bilgisayar olanakları açısından incelenmiş ve genel bir değerlendirmesi yapı1miştır. Daha sonra Türkiye üniversiteleri istatistik bölümlerinde 1990-1991 öğrenim yılında son sınıfta öğrenim gören öğrencilerin bilgisayar eğitimleri konusunda görüşlerinin belirlenmesi ve doğal kümelerin oluşturulması kümeleme teknikleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Ill SUMMARY In the -first chapter of the study aiming to obtain the opinions of the last year students of statistics in the Turk Universities in the academic years of 1990-1991 on computer- education, cluster analysis basically studied. After having reviewing the steps taken in cluster analysis, measurements on similarities were included. In the chapters following this, the clustering techniques were studied in details and a general assessment added. In the second chapter the employment and the application of computers in teaching statistics, first the language of programming and package programmes were emphasised and computer education carried out in the departments of statistics was studied and assessed in terms of computer courses and the facilities of devices. After that the chapter pertaining to practice includes the clustering techniques used in order to establish the opinions of the last year students of statistics in the Turk Universities in the academic years of 1990-1991 and how natural groups were formed.
Collections