Anketlerde verilen yanıtların uyuşumunun istatistiksel tekniklerle belirlenmesi ve bir uygulama denemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Bu çalışmada veri toplama tekniği olarak anket tekniği kullanıldığında farklı yanıtlayıcı grupların aynı sorulara verdiği yanıtların uyuşumunun ölçülmesi üzerinde durulmuştur. Çalışmamızda aynı soruyu yanıtlayan üç farklı yanıtlayan grup arasındaki uyuşum belirlenerek, gruplar arası benzerliğin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bilimsel araştırmalarda veri toplamak araştırmanın önemli bir aşamasını oluşturur. Yapılan araştırmada veri toplama tekniği olarak anket seçildiğinde anket formunun düzenlenmesi önem kazanır. Bu nedenle çalışmamızda anket tekniği ve anket formunun düzenlenmesi üzerinde durulmuştur. Diğer taraftan bazı çalışmalarda farklı yanıtlayan grupların aynı soruya verdikleri yanıtların benzerliği önemli olabilir; bu bakımdan da çalışmamızda farklı yanıtlayan grupları arasındaki uyuşumun ölçülmesine ilişkin kuramsal açıklamalara yer verilmiştir. Uygulama bölümünde Eskişehir Mustafa Kemal İlkokulu'nun 1989- 1990 Öğretim Yılı'nda 4. ve 5. sınıflarında okuyan öğrencilerin televizyon izlemedeki davranış, kanı ve tutumlarına ilişkin aile içindeki uyuşumun ölçülmesine yönelik bir öndemeye yer verilmiştir. Bulgular değerlendirildiğinde, davranış soruları bakımından anne-baba, anne-öğrenci ve baba-öğrenci çiftleri ve anne-baba-öğrenci üçlü grup arasında yanıt uyuşumu bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kanı ve tutum soruları bakımından anne-baba ve anne-öğrenci uyuşumlarının fazla olduğu görülmektedir. Buna karşılık aynı sorularda baba-öğrenci ve üçlü grup yanıtlarında bir uyuşum belirlenememiştir. Ill ABSTRACT In this study the measurement of the agreement of the responds given to the same questions by different responds groups is searched. Data collecting is considered to be a significant step in scientific researches. The design of questionarie form is of great importance. Therefore, in the study, I have focused on the survey technique and designing of questionnaires. On the other hand, in some researches similarities of the responds given to the same questions by different respond groups is of great importance; In the study, I have focused on the measurement of agreement between the groups responding in different ways as well. In the section dealing with the practice, a test implemented to measure the agreement between the members of the family related with the habits, opinions and behaviours of the 4 th and 5 th year primary school pupils Mustafa Kemal ilkokulu, Eskişehir during 1989-1990 school year is included. On evaluating the findings of the behavioral questions, an agreement of responses between mothers-fathers, mothers-students and fathers-students pairs and these of mothcrs-fathers-students pairs has been found. In terms of opinion and behavioral questions the agreement between students and parents and that between students and mothers was established to be greater. On the other hand in the same questinos no perfect agreement was found in the responds of student-father groups and these of groups of 3.
Collections